BMW به یک شرکت کامپیوتری تبدیل میشود
به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، BMW یکی از پیشتازان عرصه تکنولوژی خودروسازی است که در حوزه ارائه انتخابهای خودکار در خودروهای خود نیز این پیشتازی را حفظ کرده و اکنون برنامه نسبتاً عجیبی برای یک قرن آینده خود ارائه داده است.
در حالی که اغلب خودروسازان برای ارتقای آینده خود به فکر تونل باد و و توسعه تیم تحقیقات خود هستند، بیام دبلیو رقیب آینده خود را نه آئودی و نه بنز بلکه اوبر و دیگر بازیگران عرصه تکنولوژی میداند.
کلوس فرولهیخ، از مدیران بی.ام.دبلیو در مصاحبهای با رویترز، سیاست آینده این شرکت را «حفظ خود در مقابل رقبای اینترنتی» عنوان کرد و گفت: «ما قصد داریم همچون کمپانی اپل که همه کار را به دیگران سپرده و تنها نقشه اصلی را تعیین میکند، تمامی کارها را به جای دیگری منتقل کنیم و خودمان روی هوش مصنوعی متمرکز شویم».
به این ترتیب و بر اساس برنامه بی.ام.دبلیو، این شرکت قصد دارد در استخدامهای بعدی خود تعداد متخصصان کامپیوتر را افزایش دهد تا جایی که مهندسان هوش مصنوعی و کامپیوتر، نیمی از کارمندان این شرکت را تشکیل دهند.
بر همین اساس از آنجا که تعداد فارغالتحصیلان رشتههای مرتبط بهخصوص رشتههای برنامهنویسی در آلمان، تکافوی نیاز آینده این شرکت را نمیکند، بی.ام.دبلیو از هماکنون به بررسی رزومههای ارسالی از دیگر نقاط جهان پرداخته است و قصد دارد کسانی را که در حوزه هوش مصنوعی و رانندگی خودکار و برنامهنویسیهای مرتبط سابقه دارند، جذب کار کند.
مترجم: محمدرضا احمدینیا
انتهای پیام/