دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1393 - 15:05
معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی:

انتقاد از فضاسازی‌ درباره افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد/ از ورود به حریم خصوصی دانشجویان خودداری می‌کنیم

دکتر کاردار با انتقاد از فضاسازی‌ها درباره افزایش شهریه دانشجویان گفت: شهریه یک دانشجوی ورودی ۹۴ در مقایسه با دانشجوی ورودی ۹۳ پانزده درصد اختلاف دارد.
کد خبر : 7093

دکتر سعید کاردار گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به تایید کلیات آیین نامه انضباطی دانشجویی در جلسه روز چهارشنبه کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: رویکرد ما این است که حکم با جرم متناسب و به روز باشد.


وی ادامه داد: در آیین نامه معاونت دانشجویی به جز تکنولوژی‌های روز مساله دیگری تعبیه نشده است بنابراین از ورود به حریم خصوصی دانشجویان در خارج از دانشگاه خودداری می‌کنیم و معتقدیم مسائل خارج از دانشگاه دانشجویان را مراجع قضایی باید حل کنند.


کاردار با بیان این نکته که مرجع بالا دست دانشگاه آزاد شورای عالی انقلاب فرهنگی است، افزود: خارج از دانشگاه قوانین کشوری و احکام قوه قضاییه در مورد دانشجویان تصمیم نهایی را صادر می‌کند و دانشجویانی که مشکل قضایی داشته باشند طبق حکم قوه قضاییه و آیین نامه دانشگاه آزاد با آن برخورد می‌شود.


وی هم چنین با انتقاد از فضاسازی‌ها درباره افزایش شهریه دانشجویان خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد برای بهمن ماه سال جاری افزایش شهریه نداشته است و سال آتی نیز برای ترم تابستان افزایش شهریه نخواهیم داشت اما ترم‌های مهر و بهمن ۹۴ فقط دانشجویان قدیمی ۱۵ درصد افزایش شهریه متغییر و دانشجویان جدید نیز ۱۵ درصد افزایش شهریه ثابت و متغیر خواهند داشت.


کاردار افزود: متاسفانه برخی شهریه ثابت و متغیر را جمع می‌بندند که یک کار اشتباه آماری است به عنوان مثال اگر سن بنده ۳۸ سال باشد آیا شما می‌توانید سن بنده را در شب و روز جمع کنید و بگویید بنده ۳۸ سال روز و ۳۸ سال شب سن دارم؟


معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه جنس شهریه ثابت و متغیر متفاوت است، تصریح کرد: به طور مثال فیش حقوقی کارمند در سال ۹۳ با آیتم‌های مختلف به علاوه پایه حقوق حساب می‌شود در صورتی که افزایش حقوق داشته باشند انتهای فیش حقوقی آنان این افزایش حقوق در نظر گرفته می‌شود.


وی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین شهریه یک دانشجوی ورودی ۹۴ با دانشجوی ورودی ۹۳ پانزده درصد اختلاف دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته