دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1394 - 13:19
در حاشیه اختتامیه جشنواره نشریات دانشجویی

معاون فرهنگی وزارت علوم: سلایق سیاسی نباید مانع فعالیت نشریات دانشجویی شود

سید ضیا هاشمی، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیات و فناوری تاکید کرد سلایق سیاسی و مدیریتی نباید مانع فعالیت نشریات دانشجویی شود.
کد خبر : 70813

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، هاشمی در اختتامیه جشنواره نشریات دانشجویی، تیتر 9 گفت: «ما در فرآیند نظارت می‌­خواهیم اولین ناظران خود دانشجویان باشند. ما از همه نشریاتی که به رشد فرهنگ دانشگاه و توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور کمک می­‌کنند قدردانی می‌کنیم.»


او ادامه داد: «کسانی که فکر می­‌کنند نشریات برای کشور و دانشگاه یک خطر محسوب می‌­شوند سخت در اشتباه هستند. دانشگاه پیشگام فرهنگ در کشور و نشریات دانشجویی پیشگام توسعه فرهنگی در کشور هستند.»


هاشمی گفت: «ضرورت توجه به نشریات دانشجویی به جایگاه و اهمیت دانشجو مربوط می­‌شود. دانشجو قشر جوان و فرهیخته کشور است و توانمندی­‌هایی که در بین دانشجویان هست ابعاد مختلفی دارد که یکی از آنها توانمندی نوشتن و قدرت به‌کارگیری قلم است. این توانایی نوشتن باعث شده است تا نشریات دانشجویی از ضریب بالای قدرت و اعتبار برخوردار باشد.»


معاون فرهنگی وزارت علوم تاکید کرد جشنواره نشریات دانشجویی برای تقویت نوشتن دانشجویان برگزار می‌شود و گفت: «اگر زمینه لازم برای توسعه و تقویت دانشجویان مهیا شود ما با نسل جدیدی از صاحبان قلم در جامعه و دانشگاه مواجه خواهیم بود و باعث می­‌شود آینده مطبوعات و رسانه­‌های ما از توانمندی بالایی برخوردار باشند و نه تنها در عرصه ملی بلکه در عرصه بین­‌المللی هم جایگاه شایسته خود را به دست آورند.»


او به سیاست­‌های دولت و وزارت علوم در عرصه نشریات دانشجویی اشاره کرد و افزود: «ما معتقدیم که نشریات دانشجویی یکی از ضرورت­ و قابلیت‌های مهم در عرصه اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه­‌های کشور هستند. بنابراین بنای ما حمایت حداکثری در چهارچوب قوانین است و تنها محدودیتی که برای فعالیت نشریات قائل هستیم همان محدودیت­‌های قانونی است ولی به هیچ وجه سلائق و علایق شخصی و مدیرتی نباید مانع فعالیت نشریات دانشجویی شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب