دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1394 - 10:54
در گفت‌و‌گو با آنا؛

صمد نیکخواه بهرامی: دانشگاه آزاد اسلامی برای صعود محکوم به برد است/ شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک ریو بسیار کم‌ است

ملی‌پوش تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باتوجه به اینکه سه بر صفر از شهرداری اراک عقب هستیم بنابراین کار سختی پیش رو داریم اما تیم ما مهره‌های کلیدی خوبی دارد و به طور حتم پیروز این میدان می شویم.
کد خبر : 69740

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم دانشگاه آزاد اسلامی در حالی از فردا گام به مرحله پلی آف لیگ بسکتبال می‌گذارد که در دور مقدماتی رده پنجم قرار گرفت و با توجه به این موضوع قبول تنها یک شکست در این مرحله سند حذف یاران مصطفی هاشمی را از گردونه مسابقات امضا می‌کند. به‌رغم این موضوع مردان سفیدپوش دانشگاه آزاد امیدوارند با توجه به اضافه شدن دو بازیکن خارجی و البته حضور صمد نیکخواه‌بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان به سلامت این مرحله را رد کنند و در نهایت به جمع چهار تیم پایانی مسابقات راه پیدا کنند.


صمد نیکخواه بهرامی در گفت‌و‌گو با آنا درباره شرایط تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور در مرحله اول پلی آف گفت: «با توجه به اینکه سه بر صفر از شهرداری اراک عقب هستیم بنابراین کار سختی پیش‌رو داریم اما تیم ما مهره‌های کلیدی خوبی دارد که از نظر توانایی فیزیکی و فنی آمادگی خوبی دارند.»


وی افزود: «‌من تعجب می کنم که چرا تیم ما با وجود این مهره‌های خوب و کلیدی نتایج خوبی در لیگ برتر بسکتبال کسب نکرد. بازی های دور مقدماتی گذشته است و ما باید به فکر بازی‌های مرحله پلی آف باشیم. مطمئن هستم با توجه به پتانسیلی که تیم دارد شرایط بهتر می شود. واقعیت این است در مرحله پلی‌آف ما محکوم به برد هستیم تا بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم. در حال حاضر تنها مشکل تیم ما این است که تمرینات کمی داشتیم و بازیکنان با یکدیگر تمرین نکردند اما آن چیزی که اهمیت دارد توانایی خوب بازیکنان است.»


ملی‌پوش تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در مورد تیم شهرداری اراک عنوان کرد: «کار ما مقابل شهرداری اراک بسیار سخت است. این تیم با وجود اینکه سال اولی است که در رقابت‌های لیگ برتر حضور دارد اما بازیکنان قدرتمندی دارد و نتایج قابل قبولی به دست آورده‌است.»


نیکخواه همچنین در واکنش به اینکه با اضافه شدن او به جمع بازیکنان شرایط تیم دانشگاه آزاد بهتر می شود، اظهار کرد: «تازه به جمع بازیکنان اضافه شدم و تا حدودی نسبت به دیگر بازیکنان تمریناتم کمتر بوده‌ است اما همه تلاشم را می‌کنم که در بازی فردا بهترین عملکرد را از خودم نشان بدهم.»


ملی‌پوش تیم بسکتبال دانشگاه آزاد همچنین درباره وضعیت لیگ‌ چین و مقایسه آن با لیگ بسکتبال ایران گفت: «لیگ چین سطح کیفی بالایی دارد و قابل مقایسه با لیگ ایران نیست. در این لیگ به بازیکنان خارجی اهمیت زیادی می دهند‌ به طوری که باید چند بازیکن آسیایی و خارجی در لیگ آنها حضور داشته باشد. در حال‌حاضر چینی‌ها بسکتبال ایران را به عنوان جدی ترین رقیب خودشان می‌دانند و این موضوع می‌تواند برای بسکتبالیست‌های‌ما نکته مثبتی تلقی شود.»


نیکخواه در پایان به وضعیت تیم ملی و شانس کسب سهمیه برای المپیک ریو اشاره کرد و گفت:« من حدودا 6 ماه است که در ایران نبودم و از اردوهای تیم ملی و وضعیت آن بی‌خبر هستم. البته چند ماه پیش باخبر شدم که بائرمن در نشست خبری اعلام کرده بود که قصد دارد به چین بیاید و عملکرد لژیونرها را از نزدیک ببیند اما تنها در حد حرف باقی ماند و او به چین نیامد. البته شانس تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک ریو بسیار کم‌ است چرا که باید با بهترین تیم های قاره آمریکا و اروپا نبرد کند. تیم ملی در دور اول باید به مصاف مکزیک و یونان برود و دو تیم برتر این گروه به صورت ضربدری به مصاف دو تیم برتر گروه دوم که ایتالیا، کرواسی و تونس در آن جای دارند می روند و در نهایت تیم قهرمان از این 6 تیم، جواز حضور در المپیک را می‌گیرد. با توجه به این شرایط صعود ایران از این مرحله کار سختی خواهد بود. اگرچه بسکتبال ایران در آسیا قدرتمند است اما مقابل تیم های قدرتمند جهان سطح پایین تری دارد. البته به نظر من موفقیت تنها صعود به المپیک نیست و ما می توانیم در همین مسابقات پیش رو هم عملکرد خوبی داشته باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته