دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1394 - 14:02

خطیب نماز جمعه تهران: تا این لحظه حضور مردم محیرالعقول و دشمن‌شکن بوده است/ استفاده از مسئولان تحصیل‌کرده در غرب یکی از راه‌های نفوذ است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: چهره دشمنان نظام و انقلاب تغییر نکرده است و بر همین اساس موضع ملت ایران با آنان نیز ثابت است و با آنان کنار نخواهند آمد.
کد خبر : 69451

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا،‌ حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظها کرد: دشمن برای نفوذ راه‌های مختلفی دارد که جاسوسی مستقیم یکی از آنها است اما یکی دیگر از این راه‌ها استفاده از برخی مسئولانی است که تحصیل‌کرده و تربیت‌شده مراکز خود آنان است.


وی با بیان اینکه در کشور ما افرادی هستند که در غرب تحصیل کرده‌اند و دشمنان فکر آنها را تغییر داده‌اند، افزود: استحاله فکری دیگر شگرد دشمن برای نفوذ در یک ملت انقلابی است، آنها می‌خواهند ما را بی‌تفاوت کنند و بگویند مردم ایران دیگر نسل انقلابی دوران جنگ و انقلاب نیستند و امروز دنبال رفاه و مادیات هستند و حساسیتی نسبت به مسائل دینی و انقلابی ندارند.


امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: قرآن در این زمینه می‌فرماید هیچگاه از سنگر خود دور نشوید ولی نفوذی‌های دشمن می‌گویند دشمن زمانی دشمن بود و اکنون شرایط فرق کرده است.


صدیقی اضافه کرد: بنده پیش از آمدن به نماز جمعه با سخنگوی شورای نگهبان و وزیر کشور صحبت کردم و گفتند در سراسر کشور از اول صبح، صف‌ها دایر شده است و این نشانه پیروزی انقلاب است و مردم همچنان برای خلق حماسه و حفظ انقلاب شور و هیجان دارند.


وی تاکید کرد: صرف نظر از نتیجه، حضور محیر العقول و دشمن‌شکن مردم در انتخابات نشانه حیات، شعور و آگاهی یک ملت است.


صدیقی با بیان اینکه دشمن در این برهه به دنبال نفوذ است، خاطرنشان کرد: حالا و بعد از توافق و برجام، تمرکز دشمن بر روی نفوذ است.


خطیب جمعه تهران همچنین گفت: یاد مرگ از بهترین راه‌ها برای مراقبه است، شیطان تلاش می‌کند تا انسان‌ها را از هر راهی از جمله قدرت‌طلبی و کسب کرسی‌های مختلف از یاد خدا دور کند. توپخانه شیطان از هر سو دل انسان‌ها را هدف گرفته است و برای دور کردن بشر از یاد خدا، از روی آوردن به شهوات و افزون‌طلبی بهره می‌برد.


وی خاطر نشان کرد، انسان‌های با ایمان برای دفع این خطر باید هر روز برنامه مراقبه داشته باشند و یکی از بهترین این مراقبه ها یاد مرگ است. انسان‌ها با چنین روشهایی متنبه می‌شوند و رابطه خود را با خداوند در ادامه مسیر زندگی تنظیم می‌کنند.


خطیب جمعه تهران با دعوت به تقوای الهی افزود: کسی که با هدایت الهی زندگی می‌کند، سبک، روش، داد و ستد، گفتار، سکوت و نگاه به زندگی و خانواده‌اش را هم بر اساس رضای خدا تنظیم می‌کند، رضای خدا هم در این است که همه ما به وظایفمان آشنا و با انجام مسئولیت از گناهان، برحذر باشیم.


صدیقی تصریح کرد: همانگونه که از دشمنانتان نگرانی دارید، سعی کنید از گناهانتان هم نگران باشید و از هوای نفس خود هم مثل دشمن، حساب ببرید. برای ایمن بودن به یک دژ، سنگر و پناهگاه مطمئن مثل سنگر توحید، سنگر توسل، سنگر ولایت و یاد خدا پناه ببرید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته