دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1394 - 12:16

نسل جدید ربات اطلس رونمایی شد + ویدئو

شرکت بوستون داینامیکز از زیر مجموعه‌های گوگل است که در زمینه ربات‌های انسان‌نما کار می‌کند و محصول معروف اطلس را به جهان عرضه کرده، به‌تازگی نسل آینده این ربات را با قابلیت‌های چشمگیر معرفی کرده است.
کد خبر : 69116

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از بوستون داینامیکز، رقابت برای ساخت ربات‌های انسان‌نما که هم ثبات و توانمندی حرکتی خوبی داشته باشند و هم وزن و شکل آنها قابل پذیرش باشد، بسیار داغ است.


شرکت بوستون داینامیکز که متعلق به گروه «آلفابت» (گروه تجاری مالک گوگل) است ربات اطلس خود را از 4 سال قبل به‌طور مداوم به‌روزرسانی کرده و تاکنون نمایش‌های جالبی از آن ارائه داده است.


آخرین نمونه از ربات اطلس که به تازگی به نمایش گذاشته شده، نزدیک به 180 سانتی‌متر قد و 85 کیلوگرم وزن دارد. این ربات که نسبت به نمونه قبلی خود بسیار لاغر شده (نسل دو سال قبل این ربات، با همین قد، نزدیک به 160 کیلوگرم وزن داشت) و هم در شرایط محیط داخلی و هم در شرایط محیط بیرونی قابلیت استفاده دارد.


پاهای اطلس برای افزایش ثبات، ارتقاء پیدا کرده و از یک سیستم LIDAR استریو برای مکان‌یابی و اجتناب از برخورد که در سرش کار گذاشته استفاده می‌کند.


اطلس اکنون به طور کاملا بی‌سیم هدایت و راهبری می‌شود و ثبات و توانایی انجام کار آن در این ویدئو به نمایش گذاشته شده است. در این ویدئو حتی برای آزمایش این ربات با چوب به آن ضربه می‌زنند!


اگر روزی شورش آنها علیه نوع بشر به پا شود، این ویدئو نشان می‌دهد که روزگاری ما آنها را با چوب کتک زده‌ایم یا وقتی جعبه‌ها را حمل می‌کرد، زیر دستش زدیم و اذیتش کردیم.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته