دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1401 - 13:21
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در مردمی سازی دولت در آیین افتتاحیه هم افزایی مدیریت ایران ۱۴۰۱:

دستگاه‌های دولتی بدون مشارکت مردم از عهده کارها بر نمی‌آیند

عبودتیان گفت: دستگاه‌های دولتی بدون مشارکت مردم از عهده پیش‌برد کار بر نمی‌آیند.
کد خبر : 670519
عبودتیان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیداحمد عبودتیان، در آیین افتتاحیه رویداد «هم‌افزایی مدیریت ایران 1401» با اشاره به اینکه امروز شاهدیم که مردم در حدی که شایسته است، در شکل‌گیری مسائل مختلفِ کشور و نظام تاثیرگذار نیستند، خاطرنشان کرد: همه‌ی ما به یاد داریم که در دفاع مقدس، ایران به تنهایی با حدود سی کشورِ دنیا مقابله می‌کردیم. تفاوت این جنگ با دیگر جنگ‌های کلاسیک دنیا، در اداره‌ مردمیِ جنگ بود.


عبودتیان گفت: سابقه سال‌های گذشته از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که هر گاه انقلاب به سمت مردم رفت؛ سربلند و موفق شد. در همین دو سال گذشته و در بحرانی که شیوع ویروس کرونا برای کشور ایجاد
کرد، تنها با همیاری و همراهی مردم بود که توانستیم از این بحران عبور کنیم.


وی ادامه داد: متاسفانه ما برخی مسائل را آنقدر پیچیده کرده‌ایم که برخی کارها پیش نمی‌رود. شیوه‌نامه‌ها و ضوابط اداری در حوزه‌های مختلف به شدت انجام کارها را کند کرده است. مدیران هم گاهی باورشان شده که تمام کارها را باید خودشان انجام دهند، اما واقعیت این است که امکان چنین کاری وجود ندارد و تنها با مشارکت و حضور مردم است که می‌توان کارها را پیش برد.


دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت، گفت: رویداد «هم‌افزایی مدیریت ایران 1401» گامی است برای بسترسازیِ مناسب در جهت حضور مردمی در پیش‌برد فعالیت‌های مهم. این گام اول و بخشی از مسیرِ رفتنِ به سمت دولتِ مردمی است.


انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته