دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1401 - 06:54

نانوداروی ایمنی‌درمانی ضدسرطان، یک گام به تجاری‌سازی نزدیک شد

نانوداروی یک شرکت به نام NEXI-۰۰۳ که برای درمان تومورهای جامد طراحی شده، مجوز IND دریافت کرده است.
کد خبر : 670438
سرطان

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا؛ نکس‌ایمیون (NexImmune)، یکی از شرکت‌های حوزه نانوزیست‌فناوری در مرحله بالینی است که رویکرد جدیدی در بخش ایمونوتراپی برای سازماندهی پاسخ ایمنی هدفمند با هدایت سلول‌های T ارائه کرده است. نانوداروی این شرکت به نام NEXI-۰۰۳ که برای درمان تومورهای جامد طراحی شده، مجوز IND دریافت کرده است.


NEXI-۰۰۳، حاوی سلول T آنتی‌ژن اختصاصی اتولوگ (CD۳+/CD۴-)، برای بیماران مبتلا به سرطان‌های مرتبط با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) عودکننده است. اعطای سومین IND از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا به محصولات این شرکت، نقطه عطف مهم دیگری برای نکس‌ایمیون است و تمرکز و تعهد مستمر تیم این شرکت برای ارائه درمان‌های جدید برای بیمارانی که نیازهای برآورده نشده قابل توجهی دارند را نشان می‌دهد.


رویکرد شرکت نکس‌ایمیون یک پلت‌فرم اختصاصی فناوری نانوذرات مدولاسیون ایمنی مصنوعی (™AIM) است. فناوری AIM نکس‌ایمیون را قادر می‌سازد تا نانوذراتی بسازد که به عنوان سلول‌های دندریتیک مصنوعی قادر به هدایت یک پاسخ ایمنی با واسطه سلول T خاص عمل می‌کنند. نانوذرات ساخته‌شده AIM از زیست‌شناسی طبیعی برای درگیر شدن، فعال کردن و گسترش سلول‌های T درون‌زا به روش‌هایی استفاده می‌کنند که ویژگی‌های ضدتوموری از دقت، قدرت و ماندگاری طولانی‌مدت آنتی‌ژن خاص را با پتانسیل کاهش سمیت‌های خارج از هدف ترکیب می‌کند.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته