دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1394 - 12:00
اول پهپاد به وجود آمد یا تخم‌مرغ قدرت؟

PowerEgg، نسل جدید پهپاد + ویدئو

یک شرکت چینی در اقدامی خلاقانه، نسل جدیدی از پهپادها را عرضه کرده است. این پهپادهای تخم مرغ شکل سبک و کوچک هستند و برای حمل آسان در سفر طراحی شده‌اند.
کد خبر : 67043

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از GizMag، پهپادهای متعارف، اغلب با ویژگی قابل حمل بودن شناخته می‌شوند، هرچند در واقع کلکسیونی از میله، روتر و قطعات دیگر هستند که در هم چفت می‌شوند و پیچ می‌خورند.


کمپانی پکنی «PowerVision Robot» برای اینکه از ویژگی‌های سرکش پهپادها بکاهد، برخی از تجهیزات و وسایل یک چهاربال (کوادکوپتر) را قرض گرفته و با قرار دادن همه آنها در کنار هم یک «PowerEgg» بزرگ ساخته است.


بال‌های این PowerEgg تاشوست و به داخل جمع می‌شود. بدین ترتیب این پهپاد به صورت یک پیکیج صاف و هموار تخم‌مرغی شکل درمی‌آید که به منظور حمل آسان در سفر برای کاربران طراحی شده است.



این محصول که در طی 18 ماه توسعه یافته، اولین پهپاد تجاری شرکت PowerVision است و همچنین نشان‌دهنده تکنولوژی پیشرفته این کمپانی در پهپادهای صنعتی است. طبق گفته سازندگان، طراحی تخم‌مرغی شکل این محصول نه تنها به کوادکوپتر اجازه می‌دهد تا به عنوان کیف حمل خود عمل کند بلکه باعث جمع و جور بودن، استحکام و ثبات این پهپاد نیز می‌شود.



در حالت غیرفعال این درون به صورت یک تخم مرغ بزرگ بسته بندی می‌شود. در واقع وقتی که پهپاد خاموش می‌شود، بال‌های PowerEgg به آرامی بسته شده و در پوسته تخم‌مرغ شکلی قرار می‌گیرند.


در هنگام پرواز، در حالی که بال‌ها از کناره‌ها جدا می‌شوند تا به شکل آلات فرود پهن و گسترده شوند، بازوهایی نیز به عنوان روترهای (پره‌های) تاشو گسترده می‌شوند. در همین حین، بخش انتهایی تخم‌مرغ باز می‌شود تا دوربین تمام‌نمای 360 درجه با کیفیت 4K HD را که روی سیبک سه محوره این پهپاد تعبیه شده است،به نمایش بگذارد.



براساس گفته‌های PowerVision، روترهای این پهپاد از اندازه نرمالی که در محصولات مشابه به کار می‌روند، بزرگتر است که این امر نیازمند درجه‌ای از مهندسی مجدد است.


این کمپانی هنوز به طور کامل از تمامی وجوه PowerEgg رونمایی نکرده است اما به گفته سخنگوی این کمپانی این پهپاد طوری طراحی شده که سبک و کوچک باشد تا کاربر به راحتی قادر به حمل آن در کوله‌پشتی خود باشد.


سیستم دوربین این وسیله نه تنها قابلیت دوربرد و ضبط ویدئوی بی‌وقفه را برای کاربر فراهم می‌کند بلکه با سنسورهای «جریان نوری» که مناسب هوابرد در فضاهای داخلی است نیز کار می‌کند.



در کنار PowerEgg یک ریموت کنترل عرضه می‌شود که بر طبق ادعاهای کمپانی سازنده استفاده از آن آسان و بصری است. این امر بخشی از فلسفه این کمپانی به منظور کاهش پیچیدگی‌های آموزشی مورد نیاز برای فراگرفتن چگونگی عملکرد یک پهپاد است که هدف نهایی آن تولید محصولی است که حتی یک بچه پنج ساله نیز قادر به کنترلش باشد.



والی ژن، مدیر عامل کمپانی PowerVision، در این‌باره می‌گوید: «PowerVision خواستار خلق یک طراحی زیبا و در این حال چندکاره برای PowerEgg بود. به عقیده ما شکل تخم‌مرغی این محصول نه تنها تمیز و یکدست است بلکه دارای مزیت‌های ساختاری و کاربردی نیز است. این طراحی ساده اما اساسی به این معناست که این محصول فراتر از یک ربات پرنده بوده و در واقع یک اثر هنری به شمار می‌رود».


مترجم: هانا حیدری


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته