دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1401 - 08:26
از سوی دولت آمریکا انجام شد؛

تضمین خرید یک نانوواکسن ضدکرونا

دولت آمریکا خرید ۳٫۲ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ نوواواکس (Novavax) را تضمین می‌کند.
کد خبر : 670259
واکسن کرونا

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا؛ دولت آمریکا خرید ۳٫۲ میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ نوواواکس (Novavax) را تضمین می‌کند. نوواواکس یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده نانوواکسن ضدکرونا مبتنی بر پروتئین سنبله‌ ویروس کرونا است که به تازگی توافق‌نامه‌ای با وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا (HHS)، برای تامین ۳٫۲ میلیون دوز واکسن ضدکرونا امضا کرده است.


البته خرید این مقدار دوز واکسن ضد کووید-۱۹ نوواواکس موسوم به NVX-CoV۲۳۷۳ در صورتی تحقق می‌یابد که این شرکت مجوز استفاده اضطراری(EUA) سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و توصیه‌نامه‌ای از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) را دریافت کند. واکسن مبتنی بر پروتئین نوواواکس به صورت رایگان در اختیار ایالت‌ها، حوزه‌های قضایی، شرکای داروسازی فدرال و مراکز بهداشتی فدرال قرار خواهد گرفت.


استنلی اریک از مدیران اجرایی شرکت نوواواکس می‌گوید: «ما خوشحالیم که یک قدم به ارائه احتمالی واکسن خود به پزشکان، سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی و مصرف‌کنندگانی که منتظر گزینه جدید واکسن مبتنی بر پروتئین بوده‌اند، نزدیک‌تر می‌شویم. ما از حمایت و مشارکت مداوم دولت برای آوردن واکسن کووید-۱۹ نوواواکس به بازار آمریکا سپاسگزاریم و مشتاقانه منتظر تصمیم FDA در مورد مجوز استفاده اضطراری هستیم.»


واکسن کووید-۱۹ نوواواکس با استفاده از فناوری نانوذرات نوترکیب این شرکت برای تولید آنتی‌ژن مشتق شده از پروتئین اسپایک کروناویروس (S) ساخته شد و با کمک پتنت مبتنی بر ساپونین Matrix-M™ نوواواکس برای تقویت پاسخ ایمنی فرموله شد. واکسن کووید-۱۹ نوواواکس حاوی آنتی‌ژن پروتئین خالص است که نه می‌تواند تکثیر شود و نه می‌تواند باعث کرونا شود.


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته