دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 تير 1401 - 11:49
در نشستی دانشجویی بررسی می‌شود؛

ماشین‌های شیمیایی چگونه ساخته می‌شوند؟

کارگاه آموزش ساخت ماشین‌های شیمیایی توسط انجمن‌های علمی دانشجویی شیمی و مهندسی شیمی، نفت و پلیمر دانشگاه فردوسی مشهد، برگزار می‌شود.
کد خبر : 670019
ماشین

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، کارگاه آموزش ساخت ماشین‌های شیمیایی توسط انجمن‌های علمی دانشجویی شیمی و مهندسی شیمی، نفت و پلیمر دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.


سرفصل‌های این دوره شامل؛ کمیکار چیست، تاریخچه مسابقات کمیکار، قوانین مسابقات کمیکار و معرفی بخش‌های مختلف مسابقات کمیکار، سرفصل های این کارگاه هستند که توسط نقی ترک چورن ـ کارشناس ارشد شیمی تجزیه و مدرس دوره‌های ساخت ماشین کمیکار، هستند.


کمیکار یک مسابقه دانشجویی برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی است که سالانه در جهان برگزار می‌شود. این مسابقه در دو بخش طراحی پوستر و پژوهشی برگزار می‌شود. در این مسابقه شرکت‌کنندگان باید خودروهایی بسازند که از یک اندازه بزرگ‌تر نبوده و بتواند راهی را بپیماید. نیروی پیش‌راننده این خودروها باید یک ماده شیمایی باشد که محیط زیست را آلوده نکرده و هیچ گاز یا مایعی دیده‌شدنی را پدید نیاورد و هیچ باتری تجاری در ساخت آن‌ها به کار نرفته باشد.


گفتنی است، علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه که ۳۰ تیرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برپا می‌شود، می‌توانند به شناسه @Che_Sci_Admin پیام دهند.


انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته