دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1401 - 06:32
به کمک نوعی نانوکامپوزیت؛

کیفیت تایرهای دوچرخه افزایش یافت

دو شرکت تولیدکننده تایرهای دوچرخه تقویت‌شده با گرافن، همکاری خود را برای نوآوری و عرضه گرافن آغاز کرده اند.
کد خبر : 669293
دوچرخه‌سواری

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا؛ شرکت ویتوریا (Vittoria) و هایدال برای نوآوری در حوزه گرافن با یکدیگر همکاری می‌کنند. ویتوریا، تولیدکننده تایرهای دوچرخه تقویت‌شده با گرافن، همکاری خود را با شرکت مواد پیشرفته هایدال برای نوآوری و عرضه گرافن آغاز کرده است.


ویتوریا از سال ۲۰۱۵ از گرافن در لاستیک‌های دوچرخه استفاده کرده و ثابت شده است که این نانومواد پیشرفت‌های عالی در چسبندگی، مقاومت در برابر غلتش، مقاومت در برابر سوراخ شدن و افزایش دوام دارد.


برای شروع این همکاری، ویتوریا و هایدال به طور مشترک ترکیبات لاستیکی بهبود یافته را تولید کردند، با آزمایش‌های درون آزمایشگاهی و میدانی بعدی، مشخص شد که استفاده از این مواد عملکرد تایر را بیشتر بهبود بخشیده است.


برای برآورده کردن الزامات تولید و کیفیت مورد نظر ویتوریا، هایدال از راکتور پلاسمای جدید HT۱۴۰۰ با ظرفیت بالا استفاده خواهد کرد. در ادامه، ویتوریا و هایدال امکان شروع تولید گرافن عامل‌دار در تایلند، نزدیک کارخانه‌های گروه ویتوریا را بررسی خواهند کرد.


کیت برادبنت، مدیرعامل هایدال گفت: «ما از کار با ویتوریا بر روی لاستیک‌های دوچرخه‌سواری تقویت شده با گرافن آن‌ها که نشان‌دهنده تأثیر فناوری HD Plas ما بر بازار تایر و الاستومر گسترده‌تر است، هیجان‌زده هستیم. ما همچنین مشتاق هستیم که با شرکت گرافنی کریشنز در تایلند همکاری نزدیک‌تری داشته باشیم و از تخصص فنی خود با مهارت‌های توسعه کسب‌وکار آن‌ها استفاده کنیم.»


استیجن وریندز مدیرعامل گروه ویتوریا، افزود: «دانش منحصر به‌فرد ما در مورد گرافن به ما کمک می‌کند تا پیشرفته‌ترین لاستیک‌های دوچرخه را بسازیم. ما از شراکت با هایدال برای نوآوری بیشتر در این زمینه بسیار خرسندیم و تولید محلی گرافن در تایلند را به عنوان یک هدف مشترک در پیش داریم.»


وی افزود: «ما طی دو سال گذشته با هایدال روی پروژه‌های تحقیق و توسعه برنامه‌های کاربردی کار کرده‌ایم، بنابراین بسیار مطمئن هستیم که با ترکیب تخصص فنی منحصربه‌فرد هایدال در زمینه نانومواد و دسترسی به بازار، تجاری‌سازی گرافن را در صنایع مختلف گسترش خواهیم داد.»


انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته