دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1401 - 15:47

صرفه‌جویی در مصرف انرژی با رنگ‌های عایق نانو

یک شرکت دانش‌بنیان رنگ‌های عایق نانو تولید و به بازار عرضه می‌کند که استفاده از آن‌ها در ساختمان‌های مسکونی و همچنین سازه‌های صنعتی موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.
کد خبر : 665185
رنگدانه‌های میکرو و نانو اکسید آهن

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا؛ یک شرکت دانش‌بنیان، رنگ‌های عایق نانو تولید و به بازار عرضه می‌کند که استفاده از آن‌ها در ساختمان‌های مسکونی و همچنین سازه‌های صنعتی موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. محصولات این شرکت برای جلوگیری از خوردگی، مقاومت در برابر پرتو فرابنفش و ایجاد لایه‌های خود ترمیم شونده در سطوح استفاده می‌شوند.



کاهش مصرف انرژی همیشه یکی از دغدغه‌ها برای کاربران خانگی و صنعتی بوده است. یکی از راهکارها برای کاهش مصرف انرژی، استفاده از رنگ‌های عایق است. این شرکت دانش‌بنیان رنگ‌های عایق نانو تولید و به بازار عرضه می‌کند که قابلیت کاهش مصرف انرژی را دارد.



ایمان علی‌بخشی از مدیران شرکت می‌گوید: «این رنگ‌های عایق می‌توانند سرما و گرما را کنترل کرده و از این رو موجب کاهش مصرف انرژی در سازه‌های مختلف با کاربری‌های متفاوت شوند. در ساختمان‌ها می‌توان از این رنگ‌ها هم در نمای بیرونی و هم فضای داخلی استفاده کرد. در حوزه صنعتی در بخش نفت و گاز از این رنگ‌های عایق نانویی می‌توان برای کاهش مصرف انرژی در مخازن و لوله‌ها استفاده کرد.»



این رنگ‌ها با دارا بودن خواص خودترمیمی می‌تواند بی‌نیاز از تعویض مداوم باشند و در نهایت نیازهای صنایع بالادستی را مرتفع کنند.



انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته