دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1401 - 10:06
طاهرخانی مطرح کرد؛

شناخت دقیق ظرفیت فناوری‌های نوین با استفاده از اینترنت اشیا

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت لینکپ گفت: اینترنت اشیا ظرفیت بالایی در زمینه ایجاد کسب‌وکار دارد و با استفاده از این فناوری می‌توان شناخت دقیقی از شبکه‌های ارتباطی نوین به‌دست آورد.
کد خبر : 664509
عرفان طاهرخانی

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، عرفان طاهرخانی در همایش روز اینترنت اشیا در شهر هوشمند که صبح امروز در ساختمان ستاره ونک همراه اول برگزار شد، اظهار کرد: در موضوع اینترنت اشیا تلاش بر این است که بهینه‌سازی در فرایندها و عملکردها رقم بخورد و نهایت استفاده را از امکانات کنیم. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در موضوع اینترنت اشیا کمک می‌کند تا درک بهتری از فناوری‌های نوین داشته باشیم.


وی افزود: زمانی که موضوع اینترنت اشیا در جهان مطرح شد دیدگاه ابتدایی نسبت به آن وجود داشت ولی به تدریج نیازها و ارتباطات کاربران در رابطه این فناوری شناسایی شد و متوجه شدیم نیازهای کاربران به طور مداوم تغییر می‌کند. اگر می‌خواهیم ظرفیت اینترنت اشیا به خوبی در اختیار کاربران قرار گیرد باید راهکارهای یکپارچه را برای عرضه خدمات این فناوری معرفی شود.


نائب رئیس هیئت مدیره شرکت لینکپ بیان کرد: شرکت لینکپ در سال ۱۳۹۸ نسخه نخست هاب برد کوتاه و اپلیکیشن linkap smart طراحی کرد و از همان زمان به حوزه شهر هوشمند با بهره‌گیری از فناوری اینترنت اشیا ورود کردیم.


طاهرخانی عنوان کرد: یکی از چالش‌های لینکپ برای تولید زیرساخت‌ها سرعت پایین توسعه فناوری‌های آی‌سی‌تی در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان بود و در همین راستا تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی نیازهای خود را برطرف کنیم. این شرکت چند پروژه بین‌المللی را اجرا و هنوز هم خدمات آن در حال ارائه است.


وی خاطرنشان کرد: این شرکت در سال ۱۳۹۹ لینکپ‌مارت و شبکه لینک‌نت را راه‌اندازی کرد و همچنین نسخه اولیه سامانه‌های مدیریت و پشتیبانی داخلی لینکپ را معرفی کردیم. در سال گذشته این شرکت راهبرد صادرات را هدف‌گذاری کرد ولی با توجه به تحریم‌های ظالمانه با چالش‌های جدی مواجه بودیم. در همین راستا برندی بین‌المللی ثبت کردیم و در حال ایجاد شبکه مشاوران هوشمندسازی لینکپ در بازارهای چند کشور جهان هستیم.


نائب رئیس هیئت مدیره شرکت لینکپ ادامه داد: در حوزه اینترنت اشیا به قدری تنوع و نیاز وجود دارد که کافی است شرکت‌ها راهبرد و هدف خود را مشخص سازند و وارد مسیر شوند. برای اینکه یکپارچه‌سازی بین برندهای مختلف صورت گیرد لازم است از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به صورت همزمان استفاده شود.


انتهای پیام/۴۱۴۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته