دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1401 - 13:39

افزایش تسهیلات خرید مسکن اعضای هیئت علمی وزارت علوم

با درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موافقت بانک مرکزی؛ سقف دریافت تسهیلات خرید مسکن افزایش یافت.
کد خبر : 663926
اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درخواست افزایش سقف دریافت تسهیلات خرید مسکن اعضای هیئت علمی تا یک میلیارد تومان با درصد پایین و افزایش وام ودیعه مسکن، سال گذشته توسط معاونت اداری مالی وزارت علوم به محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم ارائه و با موافقت وی این درخواست به بانک مرکزی ارائه شد که در صورت موافقت بانک مرکزی مبلغ افزایش پیدا می‌کند.


بر همین اساس با درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موافقت بانک مرکزی؛ سقف دریافت تسهیلات خرید مسکن به ۶ میلیارد ریال و ودیعه به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافت. سال ۱۴۰۰ تسهیلات مسکن اعضای هیئت علمی تا سقف ۵ میلیارد ریال افزایش داشت و همچنین تسهیلات جدیدی تا سقف ۲ میلیارد ریال برای ودیعه مسکن اعضای هیأت علمی در نظر گرفته شده بود.


به گزارش آنا، سالانه ۷_۸ هزار نفر از اساتید دانشگاه‌ها از تسهیلات وام خرید و ودیعه مسکن استفاده می‌کنند و به گفته همایون حسینیان، مشاور ستاد امور رفاهی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بر اساس صحبت‌هایی که با معاونت اداری مالی وزارت علوم شده، این ستاد درصدد است که بتوانند مسکن را برای اعضای هیئت علمی تأمین کند و در همین زمینه در حال بررسی گزینه‌های مختلف است.


انتهای پیام/۱۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته