دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزایش ظرفیت دیپلماسی علمی کشور با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با عمان

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و فناوری میان ایران و عمان در جریان سفر اخیر رئیس‌جمهور به آن کشور گفت: امضای این تفاهم‌نامه در راستای تقویت ظرفیت دیپلماسی علمی ایران و کشورهای همسایه صورت گرفت.
کد خبر : 663322
وحید حدادی اصل

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، وحید حدادی‌اصل، قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل اظهار کرد: با پیگیری‌های مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به عمان که در اوایل ماه جاری صوت گرفت، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور به امضای حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر خارجه دولت عمان رسید.


وی افزود: تبادل بورس تحصیلی، همکاری برای امور مربوط به اعضای هیئت علمی، همکاری مشترک پژوهشی و برگزاری نمایشگاه‌های پژوهشی و فناورانه، ایجاد تسهیلات برای حضور در همایش‌های علمی و حمایت از تدریس زبان فارسی و عربی در دو کشور از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.


حدادی‌اصل بیان کرد: همکاری مشترک در پژوهش‌های کاربردی، تبادل کارشناس و متخصص در امور علمی، دانشی و فناوری‌های نوین، گسترش همکاری در زمینه انتقال و بین‌المللی‌سازی پروژه‌های فناوری، شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار و کارآفرینی از دیگر مفاد تفاهم‌نامه همکاری ایران و عمان است.


قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل اضافه کرد: با توجه به مناسبات خوب و روابط حسنه میان دو کشور، تاکنون هفت نشست کمیته مشترک علمی ایران و عمان در تهران و مسقط برگزار شده و مقدمات برگزاری هشتمین نشست در دست اقدام است. انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی، تبادل دانشجو، همکاری در حوزه تبادل فناوری، راه‌اندازی دوره‌های مشترک نیز از جمله محورهایی است که مقدمات لازم آنها در دست اقدام است.


لازم به ذکر است، در دولت سیزدهم با محوریت دیپلماسی علمی و فناوری، توجه ویژه‌ای به جهان اسلام و همسایگان صورت پذیرفته و یکی از دستور کارهای دائمی مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی، ارتقا روابط علمی و فناوری با کشورهای منطقه و جهان اسلام است.


انتهای پیام/۱۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب