دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1393 - 15:25
معاون فرهنگی وزیر علوم در گفتگو با آنا:

قانون فصل‌الخطاب فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه است

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: هرگونه فعالیتی در دانشگاه‌ها باید در چارچوب قانون باشد. بنابراین همه مجموعه‌های دانشگاهی حق دارند در چارچوب قانون فعالیت کنند و البته قوانین هم تسهیلاتی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند و هم محدودیت‌هایی را برای آن‌ها مشخص می‌کند.
کد خبر : 6630

دکتر سید ضیاء هاشمی معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در پاسخ به سئوال خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در مورد رویکرد فرهنگی وزارت علوم در دوره تصدی وزیر جدید گفت: همواره نگاه ما به حوزه‌های فرهنگی و فعالیت‌های فرهنگی، تقویت نشاط، توسعه مشارکت‌ها حول محور قانون است. ما همواره اعتقاد داشتیم که اگر قانون به عنوان فصل الخطاب اجرا بشود، بهترین راه برای توسعهٔ فعالیت‌های فرهنگی است.


وی افزود: اگر احساس می‌شود که فضای دانشگاه‌ها باز‌تر از قبل شده است، این یک روندی است که از سال قبل شروع شده و کم کم نتیجه آن ادامه پیدا خواهد کرد.


هاشمی ادامه داد: ما همواره تاکید کردیم که اولا محور اصلی قانون است. هرگونه فعالیتی در دانشگاه‌ها باید در چارچوب قانون باشد. بنابراین همهٔ مجموعه‌های دانشگاهی حق دارند در چارچوب قانون فعالیت کنند و البته قوانین هم تسهیلاتی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند و هم محدودیت‌هایی را برای آن‌ها مشخص می‌کند.


معاون فرهنگی وزارت علوم با ذکر این نکته که توصیه ما همواره بر این بوده است که یاد بگیریم در چارچوب قانون عمل کنیم، حتی آنجایی که ما را محدود می‌کند، افزود: پایبندی به قانون به نفع همه است، قانون را باید فصل الخطاب بدانیم و اگر این رویه را پیش بگیریم دانشگاه به سمت نشاط و شادابی حرکت خواهد کرد و مشارکت بیشتری از دانشجویان خواهیم دید.


معاون فرهنگی وزیر علوم, در ادامه با اشاره به برپایی کنگره ملی شهدای دانشجو تاکید کرد: کنگره ملی شهدای دانشجو از اول سال فعالیت‌هایش شروع شده و در طول آذر ماه کنگره‌های استانی اغلب در استان‌ها برگزار شد و قبل از آن کنگره‌های دانشگاهی در دانشگاه‌های مختلف برگزار شد. آخرین کنگره‌های استانی در طول بهمن ماه و همین روزهای اول اسفند در استان‌های مختلف برگزار شده و فردا یعنی روز چهارشنبه در استان خوزستان این کنگره را خواهیم داشت. تقریبا در همه استان‌ها این کنگره برگزار شده است. روز شنبه ۱۶ اسفند ماه، کنگره سراسری در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد که نمایندگان و برگزیدگانی از کنگره‌های استان‌ها حضور پیدا خواهند کرد و مقامات کشوری و لشکری هم حضورخواهند داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته