دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رویداد «عصر امید»/۳۱۹

ساخت پماد گیاهی به منظور جلوگیری از عفونت ناخن

صالحی گفت: ما دارویی طراحی کرده‌ایم که برای عفونت ناخن فرو رفته در گوشت مؤثر است، چراکه افراد مبتلا به این عفونت ۲ راه بیشتر ندارند.
کد خبر : 662402
ناخن



نجرا صالحی ایده‌پرداز هسته فناور مبتکران تحول دانش گیاهان دارویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فناوری خبرگزاری آنا، در حاشیه رویداد ملی عصر امید اظهار کرد: ما دارویی طراحی کرده‌ایم که برای عفونت ناخن فرو رفته در گوشت مؤثر است، چراکه افراد مبتلا به این عفونت ۲ راه بیشتر ندارند.


وی با بیان اینکه افراد می‌توانند از جراحی استفاده کنند که هم هزینه‌بر است و هم پروسه درمانی دو تا سه هفته‌ای دارد افزود: به خاطر اینکه ناخن به صورت کامل کنده می‌شود و داخل ذهن بیمار نقص عضو تداعی می‌شود یا اینکه می‌توانند از آنتی‌بیوتیک‌های قوی استفاده کنند که خوردن این آنتی‌بیوتیک‌ها در طولانی‌مدت باعث مشکلات گوارشی می‌شود و در سنین بالاتر به خاطر اینکه افراد داروهای زیادی می‌خورند تداخل دارویی ایجاد می‌شود و عوارض خاص خودش را دارد، ما دارویی ساختیم.


صالحی ادامه داد: در همین راستا ما دارویی طراحی کردیم که گیاهی است و پایه ارگانیک دارد، یعنی از شیمی سبز پیروی می‌کند و هیچگونه مواد شیمیایی و نگهدارنده داخل آن استفاده نشده و در کشورهای پیشرفته مثل آمریکا و اروپا به خاطر اینکه تداخل دارویی ایجاد نشود، از داروهای موضعی بیشتر از داروهای خوراکی استفاده می‌کنند که پماد ما نیز گیاهی است و به صورت موضعی هم استفاده می‌شود.


این ایده‌پرداز هسته فناور مبتکران تحول دانش گیاهان دارویی با بیان اینکه در نمایشگاه سرمایه‌گذاران می‌آیند و وارد مذاکره می‌شویم افزود: نمایشگاه تجربه خیلی خوبی است و این اولین باریست که در رویدادی در چنین سطح شرکت می‌کنم و برگزاری این دوره باعث دیده شدن ما شده و واحد اهواز در حال تلاش بسیار است.


انتهای پیام/۴۱۷۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته