دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1401 - 11:02
رویداد«عصر امید»/ ۲۴۸

سنتز آفت‌کش‌ها با روش نوین محققان ایرانی

شرکت کننده رویداد عصر امید گفت:عمده تحقیقات من روی ترکیبات فسفر است. سنتز ترکیبات فسفر ممکن است کاربردهای مختلفی داشته باشد به عنوان حشره کش یا آفت کش یا به عنوان افزودنی پلیمر و ضد حریق استفاده می شود.
کد خبر : 662134
آزمایشگاه




فهمیه صباغی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان درحاشیه برگزاری نمایشگاه عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: عمده تحقیقات من روی ترکیبات فسفر است. سنتز ترکیبات فسفر ممکن است کاربردهای مختلفی داشته باشد به عنوان حشره کش یا آفت کش یا به عنوان افزودنی پلیمر و ضد حریق استفاده می شود.



وی گفت: جدای از اینکه ممکن است کاربردهای مختلفی داشته باشد اما هدف ما این است بتوانیم سرمایه گذارانی را پیدا کنیم که در واقع محصولی را با هدف خاص به ما پیشنهاد بدهند سپس سنتزش را انجام بدهیم .



صباغی ادامه داد: ان شالله بتوانیم به سمت تجاری سازی برویم . هدف اصلی مان بومی سازی تهیه ترکیباتی مثل حشره کش ها آفت کش ها یا افزودنی های به عنوان افزودنی روغن یا افزودنی های پلیمرها ضد حریق کار اصلی ماست.



وی تصریح کرد: برگزاری رویداد، یک فرصت عالی است ولی به شرط اینکه این تعامل زیاد باشد یعنی ما دنبال شرکت های سرمایه گذار هستیم . به هر حال بومی سازی به نفع هم کشور هست . در تیم تحقیقاتی با دانشجویان دانشگاه آزاد باید بتوانیم سنتزها را انجام دهیم و در پایلوت ببریم و در مرحله نهایی تجاری سازی این سنتزها باشد.



این محقق در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد همکاری لازم را دارد همین که الان این فضا را برایمان مهیا کرده این امکانات را به ما داده که ما بتوانیم به کمک آن توانمندی خودمان را نشان بدهیم عالی است.



انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته