دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1401 - 12:04
رویداد«عصر امید»/ ۲۲۵

اندازه‌گیری عناصر سنگین در نیشکر برای صادرات باسود بالا

شرکت کننده رویداد عصر امید گفت:در صنایع غذایی و آب فلزات سنگین و آب هم که کلیه عناصر و ترکیبات آب را اندازه گیری می کنیم.
کد خبر : 661931
نیشکر




حمزه علی زاده مدیر فنی آزمایشگاه کنترل کیفیت وابسته به اداره استاندارد درحاشیه برگزاری نمایشگاه عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: در صنایع غذایی و آب فلزات سنگین و آب هم که کلیه عناصر و ترکیبات آب را اندازه گیری می کنیم از سال 96 با اداره استاندارد همکاری داریم و عمده فعالیت هایمان قراردادهایی است که با توسعه نیشکر به عنوان بالاترین تولید کننده شکر در کشور، داریم. فلزات سنگین موجود در شکر را اندازه گیری می کنیم و همچنین دومین محصولی که توسعه نیشکر دارد کمپوست است آنالیز ترکیبات کود را مطابق با استاندارد ملی ایران اندازه گیری می کنیم.



وی ادامه داد: قراردادی با مرکز تکثیر و پرورش آبزیان داریم که اندازه گیری فلزات سنگین جیوه آرسنیک و سرب را در آبزیان و غذای آبزیان را آنالیز می کنیم اگر مطابق با استاندارد باشند گزارش می کنیم که آنها می توانند گواهی ارایه دهند .



علی زاده خاطر نشان کرد: ما به این نمایشگاه آمدیم تا فعالیت‌های مان را معرفی کنیم. از لحاظ کارایی در نقطه خوبی شاید باشیم ولی بقیه صنایع با ما آشنایی ندارند آماده ایم با بقیه صنایع آشنا شویم و زمینه کار ما را بشناسند تا بتوانیم کارمان را توسعه دهیم.



انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته