دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1401 - 11:14
آنچه در رویداد«عصر امید» خواهید دید/ ۱۵۳؛

تولید مواد بهداشتی نانویی با استفاده از گیاهان/ در تولید این محصولات مواد شیمیایی جایی ندارند!

شرکت کننده رویداد عصر امید گفت: تاکنون 13 محصول داشتیم که بر پایه گیاهان دارویی تولید شده اند.
کد خبر : 661542
گیاه




مطهره شریفی راد مدیرعامل شرکت فناور مطهر زیست گستر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا درباره محصولات این شرکت توضیح داد: شرکت فناور مطهرزیست گستر، مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد زنجان است، تیم ما متشکل از دو دانشجوی دکتراست که برروی محصولات بهداشتی آرایشی بر پایه گیاهان دارویی کار کرده و همین‌طور نانومواد را از گیاهان استخراج کردیم.



وی ادامه داد: تاکنون 13 محصول داشتیم و سال گذشته هفته پژوهش دانشگاه نمایشگاه برگزار کرد، ما در آن شرکت کردیم و محصولات خود را ارائه کردیم. خوشبختانه به مرحله تولید رسیده‌ایم و در فضای آزمایشگاه دانشگاه آزاد زنجان تولید می‌کنیم ولی هنوز به تولید انبوه نرسیده‌ایم.



وی تصریح کرد: همچنین در نانواستارت‌آپ شرکت کردیم و با ستاد نانو در حال همکاری هستیم. تلاش کردیم محصولات تولید شده به صورت طبیعی و گیاهی باشند. چرا که همه افراد دوست دارند به دنبال محصولاتی بروند که اثرات جانبی کمتری دارد و بی‌ضررتر است.



شریفی راد افزود: از موم زنبور عسل در محصولات‌مان استفاده کردیم و از گیاهانی در مطالعه و تحقیق استفاده کردیم که متوجه شدیم برای پوست یا سیستم گوارش مشکلی ایجاد نمی‌کنند و سمیت‌زایی ندارند. سعی کردیم با استفاده از این مواد، در محصولات خود یکسری از عوامل سرطان‌زا را از مواد آرایشی به دور کنیم. همچنین؛ دهان‌شویه‌های متنوعی در بازار ما وجود دارد اما ما در دهان‌شویه تولیدی خودمان از گیاه استفاده کردیم.



مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: در مرکز رشد دانشگاه آزاد مستقر هستیم و تا کنون در دو نمایشگاه شرکت کردیم که غرفه و امکانات را رایگان در اختیار ما قرار دادند. چون برای شرکت در نمایشگاه از شهرستان به تهران آمده بودیم در هتل فرهیختگان به ما اسکان دادند. الان هم در دانشگاه در تمام آزمایشگاه‌ها به روی ما باز است.



گفتنی است؛رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار عصر امید از هشتم تا یازدهم خرداد در مصلای تهران برگزار می‌شود و میزبان ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان، آزمایشگاه و زیرساخت، گروه پژوهشی و استارت‌آپ است.



انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته