نویسندگان فعال در شبکههای اجتماعی ۱۰ درصد کاهش یافت
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری آنا،یک مرکز تجزیهوتحلیل برندهای فضای مجازی در روسیه بر اساس یک تحقیق اعلام کرد که تعداد نویسندگان فعال در شبکههای اجتماعی در روسیه طی سه ماه ۱۰ درصد کاهش یافته است.
بر اساس نتایج این تحقیق، تعداد نویسندگان فعال در شبکههای اجتماعی در روسیه طی دوره ۲۴ فوریه تا ۱۵ مه ۱۰ درصد کاهش یافته است و حجم محتوای منتشر شده روزانه ۸ درصد کاهش یافته است.
این مطالعه بر اساس مقادیر متوسط مربوط به یک روند خطی انجام شد. نویسندگان محتوای فعال کاربرانی هستند که حداقل یک پست، داستان، نظر یا بازنشر در روز موردمطالعه ارسال کردهاند.
باید در نظر داشت وقتی شبکههای اجتماعی را بر اساس تعداد کاربران آنها مقایسه میکنیم، باید به این نکته توجه داشته باشیم که آیا از کاربران ثبت شده حرف میزنیم یا کاربران فعال؟
کاربران ثبت شده کسانی هستند که در یک شبکه اجتماعی، پروفایل تعریف کردهاند. این افراد حتی اگر هرگز پس از ثبتنام به سایت سر نزنند، همچنان در آمار Registered Users شمرده میشوند.
اما کاربران فعال یا Active Users کسانی هستند که به صورت منظم از یک سرویس اجتماعی استفاده میکنند. تعریف یکسانی از کاربر فعال وجود ندارد. اما اگر در یک گزارش توضیحی ارائه نشده بود، میتوانید فرض کنید منظور از کاربران فعال، کسانی هستند که طی یک ماه اخیر حداقل یکبار به آن شبکه اجتماعی سر زدهاند و یا در آن به گفتگو یا تبادلنظر پرداختهاند.
میتوانید بهسادگی حدس بزنید که تعداد کاربران ثبت شده بیشتر جنبهی تبلیغاتی دارد و رسانههایی که قصد دارند حجم و قدرت خود را زیاد نشان داده یا ارزش اقتصادی خود را بزرگتر از آنچه هست جلوه دهند، به سراغ این شاخص میشوند.
با
از ابتدای جنگ اوکراین تا اواسط ماه مه میلادی، تعداد نویسندگان(کاربران) فعال در کل برای تمام رسانههای اجتماعی در فضای مجازی ۱۰٪ کاهش یافت این عدد علیرغم مسدود شدن اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر و همچنین غیرفعال کردن درآمدزایی در یوتیوب برای کاربران روسی است که در ابتدا پیشبینی میشد این کاهش با عدد بالاتری روبرو خواهد شد.
تعداد نویسندگان فعال تلگرام در ماه می ۰.۸۶ میلیون نفر بود. رشد - به علاوه ۲۳٪. حجم محتوای روزانه در این شبکه اجتماعی ۷.۱۵ میلیون واحد است که نسبت به ماه قبل ۲ درصد افزایش داشته است.
اینستاگرام به صورت مطلق، بیش از نیمی از نویسندگان و محتوا را در بین تمام شبکههای اجتماعی از دست داده است. اما مخاطب بهطور کامل پلتفرم را ترک نمیکند، تاکنون جایگزین کاملی برای اینستاگرام پیدا نکرده است. تعداد نویسندگان: ۰.۸۱ میلیون; منهای ۵۴ درصد حجم مطالب: ۱.۷ میلیون; منهای ۵۵٪،" این مطالعه بیان میکند.
یوتیوب تا اواسط ماه مه ۰.۴۸ میلیون خالق فعال داشت که ۱۵ درصد کمتر از فوریه بود. حجم محتوا به ۰.۸۳ میلیون واحد رسید - منهای ۱۹ درصد نسبت به فوریه.
همچنین مشخص شده است که تا اواسط ماه جاری میلادی، «مهاجرت» کاربران بین پلتفرمها متوقف شده است.
گفتنی است،
انتهای پیام/۴۱۲۹/
انتهای پیام/