تولید پادکستهای تخصصی برای نابینایان با قابلیت استفاده آفلاین
شبنم عالیپور، مدیرعامل شرکت آوای کیاسان که در مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد هرمزگان فعالیت میکند، در گفتوگو با خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا بیان کرد: ما در این شرکت به عنوان هسته فناور و صنایع خلاق محتوای تخصصی برای صنایع هایتک یا پیشرفته، شرکتها و استارتآپها تولید میکنیم. از اسفند ۱۳۹۸ فعالیت این شرکت بهطور رسمی آغاز شده و کارهای ثبت شرکت نیز انجام شده است. در حال حاضر در مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد هرمزگان شهر بندرعباس استقرار پیدا کردیم. در واقع میتوان گفت ما استارتآپی هستیم که برای استارتآپها و صنایع هایتک تولید محتوای تخصصی انجام میدهد.
وی در ادامه افزود: یکی از مزیتهای رقابتی شرکت ما این است که به پنج زبان زنده دنیا تولید محتوا انجام میدهیم. همچنین ما در شرکت خود از افراد تخصصی و حرفهای با مهارت و تکنیک بالا برای تولید پادکستها استفاده میکنیم. تولید پادکستها در حال حاضر به نوینترین شکل انجام میشود و اطلاعات را در سریعترین زمان در اختیار کاربران قرار میدهد.
عالیپور در خصوص توسعه کسبوکارها مطرح کرد: هدف ما در این شرکت تولید محتوای حرفهای در خصوص این موضوع است که افراد بتوانند تولید محتوای خود را به زبان طرف قرارداد یا مشتری توضیح دهند و همچنین کسبوکار خود را بتوانند در طیف گستردهای توسعه دهند. پادکست نیز میتواند به نابینایان کمک کند و همچنین کار را برای افرادی که توانایی خواندن و نوشتن ندارند، تسهیل کند. قابلیت انتشار را در بستر آفلاین، آنلاین و «کیوآرکد» (QR Code) یا رمزینه پاسخ سریع برای کاربران فراهم میکند و افراد با استفاده از اسکن به صورت آفلاین میتوانند به این پادکستها دسترسی داشته باشند.
وی افزود: یکی از مزیتهای دیگر پادکستها مادامالعمر بودن آن است. پادکستها بنر یا کاغذ نیستند که پاره شوند، بلکه هیچ مشکلی از این قبیل برای پادکستها رخ نمیدهد و تعداد آن بینهایت است. به عبارت دیگر افراد بدون محدودیت کاربر، می توانند از این پادکستها استفاده کنند. استارتآپها در واقع رسانهای برای تولید محتوای تخصصی خود ندارند و در این خصوص شرکتهای تبلیغاتی وجود داشت که فعالیت آنها مبتنیبر بنرها بوده است. ما در شرکت کیاسان در کمترین زمان با بیشترین اطلاعات و همچنین پنج زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، اسپانیایی، عربی، چینی و فارسی این فعالیت را انجام دادهایم و در واقع یک رسانه برای استارتآپها محسوب میشویم.
مدیرعامل شرکت کیاسان خاطرنشان کرد: ما فعالیت خود را با دو زبان آغاز کردیم و به مرور زمان آن را به سه زبان و در نهایت پنج زبان توسعه دادیم و شرکت ما این قابلیت را دارد که بسته به نوع نیازهای کاربران تولید محتوا کند. رویداد ملی گام دوم با توجه به شرایط کنونی باید به شرکتها کمک کند تا به توسعه کسبوکار و درآمدزایی برسند. این رویداد میتواند بستری فراهم کند تا شرکتها و استارتآپها زودتر به هدف خود دست پیدا کنند و همچنین جذب سرمایهگذارهای بینالمللی میتواند به بهبود فعالیت شرکتهایی همچون شرکت کیاسان کمک کند. بسیار امیدوار هستم که رویداد ملی گام دوم به توسعه کسبوکار شرکتها سرعت ببخشد.
رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار عصر امید از هشتم تا یازدهم خرداد در مصلی تهران برگزار میشود و میزبان ۳ هزار شرکت دانشبنیان، آزمایشگاه و زیرساخت، گروه پژوهشی و استارتآپ است.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/