دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1401 - 17:05
ستاری در جمع خبرنگاران:

وزارتخانه‌ها نقش اصلی را در اقتصاد کلان کشور بازی می‌کنند/ اجرای قانون جهش تولید از امسال

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: وزارتخانه‌های اصلی کشور ازجمله کشاورزی، نیرو و اقتصاد نقش اصلی را در اقتصاد کلان کشور بازی می‌کنند.
کد خبر : 657969
ستاری




به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه نشست نمایشگاه اینوتکس که امروز در پارک فناوری پردیس برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: بحث اصلی بحث تربیت فرهنگ است و تنها بحث حوزه اقتصاد کلان نیست.در واقع حرکت اکوسیستم فناوری به سمت بازیگرهای اصلی و وزارتخانه‌های اصلی مانند کشاورزی، نیرو، اقتصاد است. این وزارتخانه‌ها نقش بسیار مهمی در اقتصاد کلان بازی می‌کنند و ما برنامه‌های متنوعی در این راستا داریم.



وی گفت: زمانی‌که شرکت‌های بزرگ در حوزه‌های معدنی به سمت نوآوری حرکت کنند، حجم بازار بسیار زیادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود. در سال جاری دو بخش اصلی از جمله وزارتخانه‌های اصلی و بخش خصوصی وارد این حوزه می‌شوند.



ستاری در پایان افزود: به‌زودی قانون جهش تولید تصویب می‌شود و این یک اتفاق بزرگ است. متاسفانه نتوانستیم ایده‌های خود را به شکل درست پیاده‌سازی کنیم، اما بخش عمده آن اتفاق افتاده است و این قانون نقشه‌ راه ما برای ۱۰ الی ۱۵ سال آینده است. امسال هدف ما اجرایی‌سازی همین قانون است. قانون‌های جدید بیش از ۱۲ آیین‌نامه دارد که هر کدام از این آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌های مختلف دارد و ما سعی می‌کنیم که هر چه سریعتر این آیین‌نامه‌ها را به دست دولت برسانیم.



انتهای پیام/۳۰۰۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته