رایزنی با وزارت بهداشت برای ایجاد تغییر در مقررات ارتقای اساتید
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیدفرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر ضرورت ایجاد تغییر در قوانین ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد و گفت: در حال رایزنی با وزارتخانه هستیم تا بهعنوان دانشگاه مادر تغییرات عمده و متناسب در این زمینه ایجاد کنیم. در شرایطی هستیم که در دانشگاه علوم پزشکی تهران و در کل کشور بعضی از اعضای هیئتعلمی باتوجه به مشکلات و مسائلی که در بحثهای حقوقی آنها بهوجود آمده نگرانیهایی دارند، امید داریم با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، بتوانیم شاهد این مهم باشیم که قشر فرهیخته در دانشگاهها بتوانند با آرامش و بدون دغدغه به مسائل مختلف آموزشی بپردازند.
وی در ادامه باتوجه به درخواستهای مکرر فراگیران در دانشگاه یادآوری کرد: فراگیران در واقع درخواستهای به حقی در زمینههای مختلف از جمله؛ معیشتی و رفاهی دارند که البته شخص رئیس دانشگاه هم بهشدت پیگیر این مسائل هستند. امیدواریم با هماهنگیهای بهعملآمده بین معاونت آموزشی و توسعه در دانشگاه بتوانیم در زمان مناسب (اسرع وقت) برای بهبود وضعیت فراگیران در ردههای مختلف هم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در معاونت آموزشی دانشگاه نزدیک به ۸۰ پروژه مختلف آموزشی در ردههای مختلف در حال انجام و پیگیری است و در این دوره جدید مدیریتی بیش از ۱۰۰ عضو هیئتعلمی برای بهپیش بردن این فرآیندها دخیل هستند. پروژههای آموزشی زمانبر هستند و در درازمدت آثارخود را (از تغییراتی و بازنگریهایی که نیاز است) نشان میدهند که میتوان به آییننامه ارتقا، آییننامه ترفیع و بحثهایی که برای بازنگری در سیستم «شعاع» و غیره که بتواند هوشمندتر عمل کند، نام برد. بحثهای مختلفی در حوزه ارزشیابی اعضای هیئتعلمی، فراگیران و همچنین طرح درسها و دورهها در حال انجام است و همچنین رسیدن به یک مرکز تضمین کیفیت خدمات آموزشی که این هم جز پروژههای بزرگی است که در حال پیگیری و انجام است.
علامه بیان کرد: مراکز مختلف مهارتی برای توانمند کردن فراگیران «فناورمحور» را راستای فراهمکردن تسهیلات برای آموزش مبتنی بر توانمندی و رسیدن به یادگیری عمیق و مبتنیبر عمل در حال پیگیری داریم. امیدواریم در این بازه زمانی به نتیجه خوبی برسیم و بتوانیم فراگیران دانشگاه بعد از فارغالتحصیلی کاملاً برای آن کاری که میخواهند انجام دهند توانمند شده باشند.
وی با اشاره به اینکه پروژههایی را برای رشتههای مختلف تحصیلات تکمیلی فراگیران مدنظر داریم؛ خاطرنشان کرد: ارزیابیهایی در دورههای دستیاری دانشکده پزشکی انجام گرفت و فیدبکهایی هم دریافت کردیم که کیفیت خدمات و آموزش را بهتر کنیم. یکی از مهمترین نکاتی که در سطح دانشگاه به آن توجه کردیم نقشهای مختلف اعضای هیئتعلمی، اعضای هیئتعلمی دانشگاه در حوزههای مختلفی از جمله آموزش، پژوهش، درمان، فناوری، ارتباط با صنعت و پاسخگویی اجتماعی نقشهای مختلفی را ایفا میکنند که این نقشها باید بهدرستی دیده شوند و کمک شود به اینکه به اعضای هیئتعلمی یکبعدی نگاه نشود. این موضوع نیازمند این است که بتوانیم در بعضی از مقررات بالادستی تغییراتی ایجاد کنیم. در حال رایزنی با وزارتخانه هستیم که بهعنوان دانشگاه مادر تغییرات عمده و متناسب با این شرایط را مهیا کنیم.
انتهای پیام/۱۰۴/
انتهای پیام/