دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه ای:

روز قدس روز ظلم ستیزی و حیات اسلام است

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز قدس بیانیه ای صادر کرد و روز قدس را روز ظلم ستیزی، روز قیام و مقاومت و روز حیات اسلام دانست.
کد خبر : 655616
روز قدس



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز قدس بیانیه ای صادر کرد و روز قدس را روز ظلم ستیزی، روز قیام و مقاومت و روز حیات اسلام دانست.


متن این بیانیه به شرح زیر است:


قال رسول الله صلّی الله علیه و آله و سلّم:


«مَنْ اَصْبَحَ و لم یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادی یا لِلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛ هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد، از آنان نیست و هر کس فریاد کمک خواهی کسی را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست.»


اصول کافی، ج ۲، ص ۱۶۴، ح ۵.


«امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است، حقیقتی بسیار گسترده تر از مسئلة فلسطین؛ امروز مبارزة با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است و مبارزه با نظام سلطه است». (مقام معظّم رهبری مدظله العالی).


در روزگاری که تمام ابرقدرت‌های جهان تلاش داشتند نام فلسطین را در تاریخ به فراموشی بسپارند ، جهانی شدن روز قدس مرهون درایت و بصیرت بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی ره، مجاهدات های رهبری، همراهی ملت شریف ایران، مسلمانان عدالتخواه و آزادیخواهان جهان بوده و ثمرات این شجره طیبه روز به روز نمایان تر و تلالو آن درخشان‌تر و نوید بخش الا انّ نصرالله قریب است.


روز قدس روز ظلم ستیزی، روز قیام و مقاومت و روز حیات اسلام است. بنیان مرصوص خداباوران و امیدواران به نصرت الهی در آخرین جمعه ماه پربرکت رمضان، یک بار دیگر در برابر استکبار و رژیم جنایتکار صهیونیستی می ایستد و وحدت و عزم مسلمانان را در نابودی اسرائیل به رخ دشمنان اسلام خواهد کشید.


راهپیمایی جهانی روز قدس در هر سال موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و تمام مظلومان جهان می‌شود و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آنها را رقم می‌زند و صهیونیسم جهانی از هر گونه تلاش برای خاموش کردن و سرکوب این خیزش و نهضت جهانی مقابله با اشغالگران، فروگذاری نکرده‌اند. اما به فضل الهی و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب این حرکت عظیم در دنیای اسلام روز به روز جا افتاده‌تر شده است و گسترش بیشتری پیدا کرده است.


روز جهانی قدس روز جهانی جهاد تبیین مسلمانان است. چرا که رژیم اشغالگر، امروز هیمنه نظامی خود را با شکست‌های پیوسته سال‌های اخیر از دست داده و از حقه‌های سیاسی برای ادامه حیات خود استفاده می‌کند و نشست واعلام دوستی با برخی نظام های مرتجع کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس نمونه ای از این دست وپا زدن های بیهوده است و تنها پاد زهر آن مقاومت و حمایت همه جانبه مسلمانان جهان از فلسطین است.


گروه‌های مقاومت مردمی فلسطین در طول این سال‌ها دست از مبارزه با رژیم صهیونیستی برنداشته‌اند و خدا را شاکریم که این پایداری و مقاومت توانسته است قدرت آمریکا و اروپا به عنوان حامیان اصلی رژیم صهیونیستی که روزگاری آرزوی نیل تا فرات را در سر داشت، و دولت های سازشکاری که ساده لوحانه فکر می کنند با عادی سازی روابط و جلب رضایت صهیونیست ها می توانند پایه های سست و پوشالی حکومت های ضد مردمی خود را مستحکم کنند؛ به چالش کشانده و دشمن را زمین گیر نموده و امروز این قدرت و توان مقاومت و بالندگی آن از انتفاضه سنگ به مرحله انتفاضه موشکی و پهپادهای رادارگریز است که خواب را از چشمان صهیونیست ها ربوده و تعیین کننده سرنوشت تحولات منطقه است.


ما اساتید بسیجی دانشگاه های آزاد، ضمن تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و خون پاک شهدا به ویژه شهدای راه مقاومت، تاکید می نماییم همگام با سایر اقشار مردم با ایمان ایران اسلامی با تمام توان از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران، پاسداری نموده و در برابر توطئه های صهیونیستی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، در تمامی عرصه ها با روحیه بسیجی حضوری آگاهانه و عاشقانه را تا آزادسازی کامل قدس، به نمایش خواهیم گذاشت.


انتهای پیام/۴۰۴۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب