دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ضمیریان تشریح کرد،

رواج خودشیفتگی با دریافت آگاهی‌های کاذب از شبکه‌های اجتماعی

معاون اندیشکده بیانیه گام دوم دفتر مقام معظم رهبری در مورد عوامل تفاوت نسل‌ها در خانواده گفت: آگاهی‌های کاذبی که فرد بر اساس آن فکر می‌کند به همه چیز آگاه است منجر به‌نوعی خودشیفتگی می‌شود و این خودشیفتگی منجر به بروز فعالیت‌های اجتماع گریز یا اجتماع ستیز می‌شوند.
کد خبر : 654969
شبکه‌های اجتماعی



به گزارش گروه فناوری خبرگزاری آنا، محمدحسین ضمیریان، معاون اندیشکده بیانیه گام دوم دفتر مقام معظم رهبری در مورد عوامل تفاوت نسل‌ها در خانواده گفت: آگاهی‌های کاذبی که فرد بر اساس آن فکر می‌کند به همه چیز آگاه است منجر به‌نوعی خودشیفتگی می‌شود و این خودشیفتگی منجر به بروز فعالیت‌های اجتماع گریز یا اجتماع ستیز می‌شوند.


وی با بیان اینکه این آگاهی‌های کاذب و خودشیفتگی منبعث از آگاهی‌های کاذب شرایط را از حالت تداومی خارج می‌کند افزود: بستر درک شبکه‌های اجتماعی و تحولاتی که آن‌ها روی افراد به وجود می‌آورند کمک‌کننده است برای درک وضعیتی که نسل‌ها با آن مواجه هستند.


ضمیریان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌هایی که نسل کنونی دارد نسبتی است که با شبکه‌های اجتماعی برقرار می‌کند و امروزه شبکه‌های اجتماعی جایگزین بسیاری از دانش‌هایی شده است که به صورت کلاسیک از دفتر، کتاب و کتابخانه و سرانه مطالعه کسب می‌شده است.


معاون اندیشکده بیانیه گام دوم دفتر مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: بر اساس دیدگاهی کلاسیک نسل‌ها در درون خانواده‌ها رشد می‌کنند ولی اخیراً به این نتیجه رسیده‌اند که تحولات و انقلاب‌های فناوری بر روی شکل‌گیری نسل‌ها تأثیر عمیقی می‌گذارند ولی دیدگاه دیگری نیز وجود دارد که معتقد است نسل‌ها محصول تحولات زمان هستند.


وی افزود: بر این اساس در حالت تلفیقی تحولات تکنولوژی به‌شدت روی خانواده و جامعه تأثیر گذاشته و بیشترین تأثیر را روی شکل‌گیری نسل‌های مختلف خود داشته است.


ضمیریان در ادامه بیان کرد: یکی از نکاتی که در تحول بین نسل‌ها مهم است گسترش فضای مجازی و شبکه‌های مجازی است چون شبکه‌های مجازی در تحولات بین نسل‌ها تأثیر دارند.


وی با تأکید بر این نکته که نسل‌ها یک نسبتی را با هنجارهای اجتماعی که از پیش وجود داشته‌اند به وجود می‌آورند گفت: یکی از نقاط مهم این است که نسل‌ها چه نسبتی را با هنجارهای اجتماعی، مذهب، خانواده به وجود می‌آورند و اگر این مهم بازشناسی شود گامی روبه‌جلو داشته‌ایم.


معاون اندیشکده بیانیه گام دوم دفتر مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه سیستم آموزشی مدارس باید ۵ موضوع مهم هویت پذیری، جامعه‌پذیری، فرهنگ پذیری، کفایت اقتصادی را به فرزندان آموزش دهند گفت: متأسفانه در حال حاضر آموزش‌وپرورش ما ناتوان از آموزش هویت پذیری، فرهنگ پذیری و کفایت اقتصادی است که در این جهت ضروری است سیستم آموزش‌وپرورش خودنگری کند.


وی در ادامه با تأکید بر اینکه در همه عرصه‌های اجتماعی که پویایی اجتماعی وجود دارد خانواده طرف هر پدیده‌ای باشد پیروز می‌شود گفت: خانواده تنها نیست بلکه خانواده، مذهب و آموزش در کنار هم هستند و در حوزه اقتصادی وقتی تأکید بر خانواده می‌شود اقتصاد شبیه تعاونی و در حوزه سیاست هم مانند ولایت می‌شود و خانواده ولایی شکل می‌گیرد.


انتهای پیام/۱۰۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب