دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1401 - 16:38

افزایش ثبت اختراع خارجی با حمایت‌های بیشتر

ثبت اختراع خارجی، زمینه قانونی و رسمی را برای تجاری‌سازی فناوری‌های مخترعان کشور هموار می‌کند.
کد خبر : 654889
پتنت



به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از کاربردهای پتنت، قابلیت تجاری‌سازی آن است. پتنت‌ها و فناوری‌های به دست آمده از آنها، بسته به نوع و کارکردهایی که دارند، قابلیت استفاده در بازارهای داخل و خارج از کشور را دارند. برای حمایت از پتنت‌هایی که به دنبال بازار خارجی هستند و خواستار ثبت اختراع خارجی هستند، یک آئین‌نامه حمایتی وجود دارد که زمینه ثبت اختراع را در کشور مورد تقاضا فراهم می‌کند.


این نگاه حمایتی سبب شده تا در سال گذشته، از مجموع تقاضانامه‌هایی که به کانون پتنت ایران ارسال شده است، ۳۸۴ تقاضانامه مورد ارزیابی قرار بگیرد. از این تعداد، ۸۵ تقاضانامه با برخورداری از شرایط، مورد حمایت قرار گرفت. همچنین ۵۳ مورد ثبت موقت اختراع در آمریکا به انجام رسید.


در سال گذشته، تعداد ۶۹ پتنت، مورد ثبت در تحت معاهده pct به انجام رسید. تعداد درخواست ثبت اختراع در پایگاه‌های خارجی نیز ۴۲ مورد بود. همچنین تعداد پتنت گرنت‌شده پایگاه خارجی نیز در طول سال گذشته به ۷۹ پتنت رسید. کانون پتنت ایران، رسمی‌ترین نهاد حمایت از ثبت پتنت خارجی است. مخترعان و صاحبان پتنت می‌توانند برای ثبت پتنت خارجی به شیوه‌ قانونی و دریافت مشاوره‌های لازم، به سایت این کانون به آدرس مراجعه کنند.


انتهای پیام/۴۰۲۱



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته