عدم استفاده مناسب دستگاههای اجرایی از پتانسیل روابط عمومی
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات در چهارمین رویداد گرافدی در سالن همایشهای صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به اینکه حضور شایسته افراد در رویداد گرافدی به معنای دغدغه داشتن در مسیر ارتباطات است، گفت: چهره یک سازمان در دید مخاطبان بر مبنای عملکرد روابط عمومی شکل میگیرد. هر سازمانی اگر بخواهد برای مخاطبان خود مفید واقع شود، باید به روابط عمومی توجه کند.
وی با بیان اینکه مدیر موفق باید روابط عمومی قوی و موفقی داشته باشد، ادامه داد: ما در دستگاههایی که سابقه فنی دارند، مثل سازمانهای تخصصی و دانشبنیان که در حال فعالیت هستند، به دلیل اینکه عمق دانش فناوری بالاست شاهد هستیم که برقراری ارتباط با مخاطب عام و حتی مدیریتی و خاص، پیچیدهتر از سازمانهای معمولی است. در سازمانهای تخصصی افراد بهسختی با رسانهها ارتباط میگیرند و به همین دلیل با مخاطب عام ارتباط مناسبی برقرار نمیکنند.
خوانساری، مشغلههای مدیران را یکی از موانع توجه جدی به ارائه دستاوردها با استفاده از ابزار روابط عمومی دانست و ادامه داد: درحالیکه نقش روابط عمومی در برقراری ارتباط شرکت با محیط بیرون مؤثر است، اما دستگاههای ما نتوانستهاند استفاده مناسب را از مجموعه روابط عمومی برای انعکاس اقدامات خود از عملکردشان را داشته باشند. شاید در برههای به دلیل شرایط خاص این امر اتفاق افتاده باشد، اما بهصورت مستمر انجام نشده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در پنل تخصصی رویداد گرافدی با اشاره به اینکه روابط عمومی جایگاه نزدیکی به مدیر دارد، ادامه داد: شرکت پست، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و همینطور در سازمان فناوری اطلاعات ایران، مدیرکل حوزه ریاست بهعنوان روابط عمومی ما بوده است.
خوانساری به اهمیت جایگاه روابط عمومی و ویژگیهای آن اشاره کرد و گفت: روابط عمومی پل ارتباط سازمان با بیرون است و از درون سازمان هم باید بتواند انسجام را حفظ کند؛ بنابراین یک روابط عمومی موفق باید در کنار پیوست رسانهای بهصورت پیوسته از زمان شروع اقدامات دارای ارزش برای مخاطب تا لحظهای که به بار بنشینند، فعالیت داشته باشد و آن را ارزیابی و اطلاعرسانی کند.
معاون وزیر ارتباطات بابیان اینکه روابط عمومی باید با مجموعه کار اجرایی ارتباط مداوم داشته باشد تا انعکاسدهنده پیشرفت عملکرد سازمان بین مخاطبان در سطوح مختلف به شمار رود، خاطرنشان کرد: روابط عمومی موفق و هوشمند، در حوزه ابزاری نیز باید با برخورداری از تخصصهای لازم، نیاز مخاطب را نیز درک کند و بر اساس آن برنامهریزی داشته باشد. در یک جمله روابط عمومی باید به آینده فکر کرده و جریانساز حرفهای باشد.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/