توسعه کانونهای دانش، صنعت و بازار در معاونت علمی
محمدحسین بهشتی در گفتوگو با خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا با اشاره به این که برنامههای معاون نوآوری و تجاریسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زیرمجموعههایی شامل مرکز طرحهای کلان، دفتر کسب و کارهای نوین و کانونهای دانش، صنعت و بازار دارد، بیان کرد: هر بخش با توجه به شرح وظایف، مانند سالهای قبل برنامههایی را برای سال جاری در دست اقدام دارند. مرکز طرحهای کلان متمرکز بر پروژههایی است که سالهای قبل مصوب شده و در مقاطع مختلفی از پیشرفت هستند. این طرحها حمایت میشوند تا کار را اتمام کنند، تاییدیههای آن را اخذ کنند و وارد بخش دانشبنیان و تجاریسازی شوند.
وی افزود: در کنار حمایت از طرحهای مصوب، طرحهای جدیدی نیز در سال جاری داریم. یکی از این برنامههایی که در دستور کار قرار دارد بررسی حوزه تجهیزات پزشکی است که ارزبری بالایی دارد. شرکتهای دانشبنیان فعال در این حوزه بررسی شده و انتخاب میشوند تا تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور را بومیسازی کنند. وظیفه اصلی دفتر کسب و کارهای نوین توسعه زیستبوم نوآوری و فناوری کشور و ارائه تسهیلات تجاریسازی به شرکتهای نوپای مستقر در مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری است.
معاون نوآوری و تجاریسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد: همچنین دفتر کسب و کارهای نوین خدماتی نیز به شرکتهای دانشبنیان دارای محصول ارائه میدهد مانند تعرفهگذاری برای محصولات و تسهیل کارهای گمرکی. در این حوزه فعالیت سنگینی انجام میشود که هیچگاه متوقف نمیشود و همواره ادامه دارد. در بخش کانونهای دانش، صنعت و بازار، ۲۳ کانون فعال در سراسر کشور داریم که در زمینههای مختلف فعالیت میکنند. در صورتی لزوم و بسته به فعالیتهای توسعه زیستبوم فناوری و نوآوری در کشور، امکان افزایش و تشکیل کانونهای جدید وجود دارد.
انتهای پیام/۴۰۲۱
انتهای پیام/