دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1394 - 16:20
در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در گفت‌وگو با آنا:

معاون فرهنگی وزیر علوم:‌ تداوم راه انقلاب بدون حضور جدی دانشگاه امکان‌پذیر نیست / کرسی‌های آزاد اندیشی می‌تواند جریان نقد را ترویج دهد

سیدضیا هاشمی باور دارد دانشگاه یکی از ارکان اصلی مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی بوده و تداوم راه انقلاب بدون مشارکت و حضور جدی دانشگاه امکان‌پذیر نیست.
کد خبر : 65307

سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در گفت‌وگو با آنا گفت: «دانشگاه یکی از ارکان اصلی مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی بود. تداوم راه انقلاب بدون مشارکت و حضور جدی دانشگاه امکان‌پذیر نیست و دانشگاه کماکان به عنوان یکی از پایه‌های انقلاب و محور‌های پیشرفت انقلاب نقش‌آفرین است.»


او افزود: «آرمان‌های انقلاب مانند استقلال‌ خواهی‌، آزادی طلبی ، مردم سالاری و گسترش فرهنگ انقلابی و دینی در سطح جامعه و بین‌الملل بدون مطالبه عدالت و کرامت انسان‌های تحقق پیدا نمی‌کند. همه جامعه دانشگاهی باید تمام‌ تلاش خود را در زمینه‌های علمی، فرهنگی انجام دهند تا ایده‌های انقلابی حول محور آرمان‌ها و اهداف امام خمینی (ره) تحقق پیدا کند.»


هاشمی گفت: «باید در حوزه‌های مختلف در سطح دانشگاه میزان مشارکت بیشتر شود که جامعه به سوی افق‌های متعالی انقلابی و اسلامی پیش برود. آزادی بیان و کرسی‌های آزاد اندیشی، می‌تواند جریان نقد و گفت‌وگو را در کنار کارهای علمی در دانشگاه‌ها ترویج دهد.»


او افزود: «دانشگاه‌ها در 2 افق باید کارآمد عمل کنند، اول حرکت به سمت ایجاد دانشگاهی ایده‌آل و دوم ارائه و تفسیر دیدگاه‌هایی که بتواند جامعه را به سمت مطلوبی هدایت کند.»


هاشمی درباره وحدت حوزه و دانشگاه گفت: «وحدت حوزه و دانشگاه آرمان بسیار بزرگی است و هنوز در ابتدای راه هستیم، اگر این آرمان تحقق پیدا کند شاهد تحول جدی در فضای فرهنگی و فکری در سطح جهان خواهیم بود. با وجود تمام زحماتی که کارشناسان این حوزه انجام داده‌اند هنوز کار علمی و جدی در این ‌باره انجام نگرفته است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته