آیا متاورس به عمر تلویزیون پایان میدهد؟
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری آنا، شبکههای تلویزیونی هماکنون در حال نبرد با غولهای بازیآنلاین هستند تا توجه مخاطبان جوان و در پی آن دلارهای تبلیغاتی را جلب کنند. چشمانداز نهایی این رقابت متاورس است، اصطلاحی ساده که به محیطهای مجازی سه بعدی آنلاین اطلاق میشود. این محیطهای رو به رشد در حال حاضر توانستهاند میلیونها کاربر را به خود جذب کنند.
بر اساس اعلام سایت استاتیستا، در حالی که هنوز مسنترها به تلویزیون سنتی علاقه دارند اما بینندگان زیر ۳۵ سال طی یک دهه به نصف کاهش یافتهاند. از همین رو پیشبینی میشود که با توسعه متاورس، از شمار بینندگان تلویزیون به شدت کاسته شود.
فردریک کاوازا، یکی از بنیانگذاران شرکت فرانسوی «سیسک» که در حوزه دیجیتال فعال است، میگوید: «جوانان از تماشاگران منفعل تلویزیون به بازیکنان فعال تبدیل شدهاند و از نمایشگرها به گوشیهای هوشمند روی آوردهاند.»
بنابراین شبکههای تلویزیونی برای جلب جوانان باید با پلتفرمهای بازی آنلاین مانند «فورتنایت»، «روبلاکس» و «ماینکرفت» که به عنوان پیشآهنگان متاورس تلقی میشوند، رقابت کنند که در حال حاضر موقعیتی برتر به دست آوردهاند.
به گفته شرکت تحقیقاتی «دوبیت»، نیمی از کودکان ۹ تا ۱۲ ساله در آمریکا دستکم یک بار در هفته از روبلاکس استفاده میکنند که شامل بازی کردن، تماشای کنسرت و وقتگذرانی با دوستان میشود.
بر اساس دادههای آماری، ۳۳ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ اجرای رپر آمریکایی «لیل ناس ایکس» را در روبلاکس تماشا کردهاند که این رقم بیش از سه برابر افرادی است که او را از طریق تلویزیون در مراسم اهدای جوایز گرمی این هفته تماشا کردند.
متیو وارنفورد، یکی از بنیانگذاران شرکت دوبیت گفت که پخشکنندگان باید انتخاب کنند که آیا همچنان به بازار رو به کاهش برنامههای تلویزیونی سنتی پایبند هستند یا میخواهند شخصیتها و مارکهای خود را به پلتفرمهای متاورس وارد کنند.
او در ادامه گفت: «این به معنای آوردن مردم به دنیایی مجازی، تبدیل آنها به بخشی از داستان و بازی در کنار دوستانشان است و این همان روش دیزنیلند است که به شما و دوستانتان اجازه میدهد تا با میکیموس در دنیای آنها باشید.»
انتهای پیام/۴۱۲۹/
انتهای پیام/