دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1394 - 13:34

پهپادهای مزاحم در چنگال عقاب‌های آموزش‌دیده پلیس + ویدئو

این روزها ابزارهای جلوگیری از مزاحمت پهپادها، هم‌پای خود این وسایل تازه، روز‌به‌روز ارتقا پیدا می‌کنند و تلاش نیروهای امنیتی برای به دست آوردن تکنیکی تازه برای مبارزه با آنها ادامه دارد اما پلیس آلمان در روشی جالب، به یکی از شکارچیان طبیعت متوسل شده است.
کد خبر : 64994

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از وب‌سایت پلیس ملی آلمان، پهپادهای ضدپهپاد، پهپادهای تور انداز و تفنگ‌های الکترومغناطیسی، همگی روش‌هایی برای از کار انداختن و به دام انداختن پهپادهای مزاحم و هتاک است اما این روش‌ها یک نقطه مشترک خطرناک دارند و آن این است که در هیچ کدام از این شیوه‌ها نمی‌توان محل مناسب و امنی که به مردم روی زمین آسیب نرساند برای سقوط پهپاد خاطی تعیین کرد. حال پلیس آلمان به سراغ یکی از شکارچیان طبیعت رفته است تا با آموزش و همکاری او بتواند مشکل پهپادهای مزاحم را حل کند.


پلیس ملی آلمان در همکاری با مؤسسه تربیت حیوانات «نگهبان آسمانی»، عقابی را تربیت کرده است که شکارش آخرین تکنولوژی جهان است. این عقاب می‌تواند پهپاد مزاحمی را که به او نشان داده می‌شود،در آسمان مانند یک پرنده شکار کند و با چنگال‌های قدرتمندش نزد پلیس بازگرداند.


پلیس آلمان مشغول آزمایش دو روش برای به دام انداختن امن پهپادهای مشکوک و مزاحم است؛ روش نخست متکی بر چنگال‌های مستحکم عقاب و روش دوم براساس یک تور امنیتی است.


روش استفاده از عقاب‌های تیزبین و تیزچنگ دارای مزیت‌هایی است که دیگر روش‌ها از آن بی‌بهره‌اند؛ این پرنده زیبا چنگال‌های قدرتمندی دارد که برای شکار، کشتن و حمل حیوانات مختلف تکامل یافته است و می‌تواند حتی وزن‌هایی بیشتر از وزن خود جانور را بدون احتمال افتادن و حتی با وجود تحرکت شکار، حمل و به مقصد برساند.


از سوی دیگر، عقاب‌ها دید عالی، هوش بالا و قدرت مانور اعجاب‌آوری دارند و می‌توانند با سرعت بالاتر از 80 کیلومتر در ساعت پرواز کنند یا حتی با سرعتی نزدیک به 120 کیلومتر در ساعت به سوی هدف خود شیرجه روند و با دقت 100 درصد آن‌را به دام بیاندازند و نزد مربی خود بیاورند.


بزرگترین مشکل سر راه استفاده از عقاب در نیروی پلیس، احتمال آسیب دیدن این پرندگان است. اگرچه چنگال‌های عقاب بسیار قدرتمند و محکم هستند، این عضو پرنده بسیار حساس است و ممکن است در برخورد با ملخ‌های پهپاد آسیب ببیند؛ از این رو پلیس آلمان به دنبال یافتن راه‌حلی است که از آسیب دیدن همکاران هوایی خود جلوگیری کند و سپس آنها را به میدان بیاورد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: پهپاد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته