دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1400 - 14:28
فضای مجازی به زبان ساده/۹۹؛

اصول حاکم بر بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت چیست؟

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قوانین حاکم بر بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت را تصویب و ابلاغ کرده است.
کد خبر : 647480
ارتباطات



به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، توسعه شبکه ارتباطات ثابت به منظور دسترسی به جدیدترین نسل‌های اینترنت ثابت و همراه در سراسر دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است و از همین رو دولت‌ها در کشورهای مختلف دنیا می‌کوشند با برنامه‌ریزی دقیق زیرساخت‌های شبکه ارتباطات ثابت را در کشور خود توسعه دهند. در همین رابطه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی پروژه بزرگ فیبر نوری نقاط را آغاز کرده است که به اعتقاد کارشناسان در صورت تکمیل این پروژه مشکلات زیرساختی شبکه ارتباطات ثابت رفع می‌شود.


سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جلسه ۲۰۶ کمیسیون تنظیم مقررات «ضوابط حاکم بر صدور پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت» را تصویب و به دستگاه‌های اجرایی و اپراتورها ابلاغ کرده است. بر اساس این مصوبه در صورتی که ارائه محتوا بر بستر خدمات موضوع پروانه مستلزم موافقت یا اخذ مجوز از مراجع حاکمیتی ذی‌ربط باشد، دارنده پروانه موظف به رعایت ضوابط و اخذ مجوزهای مربوطه است. ضمناً دارنده پروانه موظف به رعایت مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات در زمینه ارائه خدمات محتوایی است.


همچنین در صورتی که در پایان اعتبار پروانه دارنده پروانه مایل به تمدید پروانه نباشد و یا شرایط تمدید پروانه وجود نداشته باشد، دارنده پروانه باید با هماهنگی سازمان اقدامات لازم را جهت تضمین تداوم ارائه خدمات موضوع پروانه به مشتریان حداقل دو ماه و حداکثر به مدت زمانی که سازمان تعیین می‌کند، به عمل آورد. در این صورت دارنده پروانه مؤظف است شبکه با تمام امکانات و ظرفیت ایجاد شده را به قیمت کارشناسی فقط به شخص حقوقی که توسط سازمان تنظیم مقررات مشخص می‌شود، واگذار کند.


انتهای پیام/۴۱۴۴



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته