دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1400 - 16:48
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

سند مهندسی فرهنگی کشور نباید روی کاغذ باقی بماند

عاملی با تأکید بر لزوم اجرایی شدن سند مهندسی فرهنگی کشور گفت: انتظار داریم که این سند به سمت اجرا برود، نباید روی کاغذ باقی بماند و با اجرای آن شاهد خیرات و برکات آن خواهیم بود.
کد خبر : 647002
سعیدرضا عاملی



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی صبح چهارشنبه در دیدار با امام‌جمعه بوشهر اظهار کرد: برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در استان بوشهر اقدام مهمی بوده که اکنون به نتیجه رسیده است. در استان بوشهر که بنیه‌های تاریخی و تمدنی و مقاومت و پایداری و دین‌مداری از افتخارات کشور بوده، شاخص‌ها در زمینه آسیب‌های اجتماعی بهتر از متوسط کشور است و وضعیت به نسبت خوبی را شاهد هستیم.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سرمایه عظیمی هستند که ما آن‌گونه که باید و شاید قدردان این نعمت بزرگ نیستیم. در سال‌های رهبری ایشان آن‌قدر سرمایه‌های تمدن‌ساز ایجاد شده است که از این ظرفیت استفاده می‌کنیم. رهبر انقلاب فرهنگ را یک سرمایه تمدنی می‌دانند و باید برای دستیابی به تمدن اسلامی تلاش ویژه‌ای داشته باشیم.


وی با بیان اینکه سند مهندسی فرهنگی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: فضای اجتماعی در حال تغییر بوده و نیاز است که این سندها هم به‌روزرسانی شوند و ناظر به مسائل روز تغییر یابند. با تأکید رئیس‌جمهور از برش استانی این سند حمایت می‌شود و باید سازوکار اجرایی آن فراهم شود و همراهی و تأکید رهبر انقلاب و رؤسای سه قوه بر این سند می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات خوبی باشد. انتظار داریم که این سند به سمت اجرا برود و نباید روی کاغذ باقی بماند زیرا با اجرای آن شاهد خیرات و برکات آن خواهیم بود.


انتهای پیام/۱۰۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته