باید مراقب برند ایرانی در کشورهای دیگر باشیم
یوسف دوستحسینی، کارشناس فنی یک شرکت دانشبنیان در گفتوگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا با اشاره به این که یکی از کلاننگاههای شرکت صادرات است، بیان کرد: در خصوص بازار یک رویکرد کلیدی داریم. معتقدیم برای حفظ کسب و کار در داخل کشور و مفید واقع شدن برای جامعه و کشور باید ارزآوری داشته باشیم، آن هم از نوع ارزآوری غیرنفتی. بنابراین نگاه کلان به صادرات در مجموعه ما جاری و ساری است.
وی افزود: با این حال بر این باوریم که کشور ما یک برند دارد و این برند نام ایران است، بنابراین شرکتها و کسبوکارها باید مراقب باشند تا آن را خدشهدار نکنند. بسیاری از شرکتها این امر را جدی نمیگیرند که باعث بدنامی ایران در بسیاری از کشورها شده است چراکه صاحبان کسبوکار محصولات یا خدمات مناسبی به کشورهای خارجی ارائه ندادهاند. در تمامی بخشهای شرکت ما نگاه صادراتمحور وجود دارد و بر این باوریم که باید مشتریان داخل کشور را خوشحال نگه داریم، وقتی بتوانیم نیاز داخل را رفع کنیم و مشتری را راضی نگه داریم، نوبت به صادرات میرسد.
کارشناس فنی این شرکت دانشبنیان گفت: در خصوص تمامی محصولات نگاه صادراتی وجود دارد اما ابتدا باید محصول را در داخل کشور ارائه کنیم، بازخورد بگیریم، مشکلات آن را برطرف کنیم و وقتی مشتری و کاربر داخلی از محصول ما راضی و خوشحال بود، میتوانیم وارد فاز صادرات شویم، این امر نه تنها ریسک کمتری برای برند خودمان دارد بلکه باعث بدنامی برند ایران در سایر کشورها نیز نمیشود.
انتهای پیام/۴۰۲۱
انتهای پیام/