دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1394 - 12:49

چگونه 5 سیاره را در یک عکس به تصویر بکشیم؟

یک عکاس آماتور آمریکایی عکسی نادر از رقص شگفت‌انگیز سیاره‌ها در آسمان گرفت که شامل پنج سیاره منظومه شمسی می‌شود.
کد خبر : 64592

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از نیویورک تایمز، گرگ هوگان، یک ستاره‌شناس آماتور از کثلین واقع در جورجیا، ساعت 5/5 صبح روز یکشنبه از خواب برخاست و همراه دو پسرش به یک منطقه طبیعی در مجاورت محل سکونتشان به نام پارک جنگلی بلوط رفت تا از تصویر رقص شگفت‌انگیز سیاره‌ها در آسمان سپیده‌دم عکسبرداری کنند. این هنرنمایی نادر فلکی هر روز صبح تا آخر ماه فوریه تکرار می‌شود و فرصت منحصر به‌فردی را برای ثبت تصاویر اخگردیسی در اختیار عکاسان سحرخیز قرار می‌دهد.


یکی از فوت و فن‌های مهم گرفتن چنین عکسی، این است که به سادگی بدانید برای به تصویر کشیدن پدیده اصلی در میان سیارات درخشان بی‌شمار بالای سرتان دقیقا به کجا نگاه کنید. هوگان قبل از سفر خود به جنگل بلوط از یک نرم‌افزار به نام «استلاریوم» استفاده کرد که محل قرارگیری سیارات را معین می‌کند. وقتی که وی به پارک رسید، از اپلیکیشن دیگری به نام «Sky Guide» یا راهنمای آسمان استفاده کرد تا خاستگاه عطارد، زهره، مریخ، مشتری و زحل را در آسمان مشخص کند.


بنابر گفته‌های هوگان، جا دادن عطارد در تصویر بسیار چالش برانگیز بود چراکه این سیاره در نزدیکی خط افق قرار داشت و در عرض یک ساعت در نور خورشید محو می‌شد.


وی برای گرفتن این عکس از یک دوربین Canon 7D با لنز 8 میلیمتری و 10 ثانیه نوردهی استفاده کرده است. به نظر می‌رسد بسیاری از کاربران اینستاگرام در تلاش برای عکاسی از سیارات دوردست با دوربین‌های گوشی هوشمند که دارای گنجایش محدود هستند، ناامید شده‌اند.


هوگان می‌گوید با وجود اینکه دمای بیرون 25 درجه فارنهایت بوده است، او و پسرانش سرما را به جان خریده و از این ماجراجویی لذت بسیاری برده‌اند.


مترجم: هانا حیدری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته