دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1400 - 09:10
جهان بین:

باید به دنبال جریان‌سازی باشیم تا نگاه حل مسئله‌ای شکل بگیرد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به‌ضرورت توجه دانشگاهیان و به‌ویژه نخبگان به موضوع حل مسئله گفت: باید به دنبال جریان‌سازی باشیم تا نگاه حل مسئله‌ای شکل بگیرد.
کد خبر : 641446
فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت‌وگوی مستقیم معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با تشکل‌های اسلامی و نمایندگان ریاست دانشگاه در هیئت‌های نظارت برگزار شد.


فرزاد جهان‌بین در ابتدا به تبیین مفصل رویداد ملی حل مسئله و بیان اهداف بلند این طرح پرداخت. وی به‌ضرورت توجه دانشگاهیان و به‌ویژه نخبگان به موضوع حل مسئله و نگاه عالمانه و دقیق به مسائل و توجه ویژه به ظرافت‌ها و محدودیت‌ها برای ارائه راه‌حل‌ها و راهبردها اشاره کرد.


جهان‌بین چهار گام را به‌عنوان گام‌های مهم در بسته حل مسئله عنوان کرد: گام اول کشف مسئله یا همان شناخت مسائل، گام دوم تبیین مسائل و دقت در پیچیدگی مسائل و استقلال و وابسته بودن مسائل، گام سوم اولویت‌بندی مسائل و ارائه راه‌حل‌ها و گام چهارم اجرای راه‌حل‌ها به‌صورت واقع‌بینانه و با در نظر گرفتن امکانات و مقدورات است.


وی گفت: معمولاً به دلیل پیچیدگی مسائل راه‌حل‌ها نیز پیچیده و چند بعدی هستند و امکان دارد به جای یک راه‌حل چندین راه‌حل وجود داشته باشد. در اجرا نیز ممکن است موانع و چالش‌های بسیاری وجود داشته باشد. مهم برای ما فهم مسئله، ارائه راه‌حل‌ها و اولویت‌بندی راه‌حل‌ها است.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه کمک نمایندگان و تشکل‌های استادی و دانشجویی را برای شناسایی، تبیین و ارائه راه‌حل مسائل مهم خواند و افزود: باید اهداف و ابعاد مسئله را شناخت و سپس راه‌حل‌ها را مطرح کرد.


جهان‌بین در انتها گفت: باید به دنبال جریان‌سازی باشیم تا نگاه حل مسئله‌ای شکل بگیرد. این نگاه حل مسئله‌ای قطعاً یکی از بهترین خروجی‌های این رویداد ملی خواهد بود، البته در حد امکان و با تمام توان برای اجرایی شدن راه‌حل‌های منطقی و واقع‌بینانه مسائل تلاش خواهیم کرد.


انتهای پیام/۴۰۴۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته