دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1400 - 12:41
محققان طی آزمایشی دریافتند؛

احساس طعم شیرینی آب؛ نشان‌دهنده دیابت در افراد

مطالعات جدید نشان می‌دهد احساس طعم شیرین آب می‌تواند از علائم دیابت در افراد باشد.
کد خبر : 640762
دیابت



به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از «ایت دیس نات دت»، دیابت نوعی بیماری خطرناک و خاموش است. علائم این بیماری در افراد پنهان است؛ بنابراین افراد باید به‌طور دائم در حال کنترل قند خون خود باشند. عدم کنترل دیابت در طولانی‌مدت می‌تواند عوارض جدی برای افراد به‌همراه داشته باشد.


افراد می‌توانند با نوعی تست چشایی از دیابت خود مطالع شوند. به‌طور کلی نوشیدن آب یا به عبارتی هیدراته‌ماندن بدن برای سلامتی لازم است، اما علاوه‌بر این‌که واقعاً برای عملکرد صحیح بدن انسان ضروری است، می‌تواند اطلاعاتی در مورد سلامتی افراد نیز بدهد. مطالعات جدید نشان می‌دهد احساس طعم شیرین هنگام نوشیدن آب می‌تواند نشانه دیابت باشد. اگر اولین جرعه آبی که در حالت تشنگی می‌نوشید، دارای طعم شیرینی باشد می‌تواند علامت هشدار دهنده دیابت باشد.


به گفته متخصصان دیابت بر نحوه استفاده بدن از انسولین تأثیر می‌گذارد، که این رویداد می‌تواند بر نحوه کنترل سطح قند خون توسط بدن انسان تأثیر بگذارد. زمانی‌که این بیماری درمان نشود، می‌تواند باعث افزایش سطح قند در خون شود که می‌تواند طعم شیرینی را در دهان ایجاد کند که ممکن است در ابتدا هنگام نوشیدن یک جرعه آب متوجه طعم شیرین آن شوند.


همچنین در بعضی موارد دیابت ممکن است باعث ایجاد یک عارضه به نام «کتواسیدوز دیابتی» شود. این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که بدن دیگر نمی‌تواند قند مورد نیاز برای سوخت خود را به‌خوبی تجزیه کند و به جای آن شروع به استفاده از چربی می‌کند و باعث می‌شود اسیدی به نام «کتون» در بدن انباشته شود که علاوه‌بر طعم شیرینی که ممکن است افراد متوجه شوند، بویی شبیه به بوی میوه در هنگام تنفس حس می‌کنند.


انتهای پیام/ ۳۰۰۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته