دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
غضنفری مطرح کرد؛

کاهش هزینه‌های جابه‌جایی مرسوله‌ها در سیستم سورتینگ هوشمند پستی

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست گفت: با استفاده از سیستم سورتینگ هوشمند پستی کشور هزینه‌های جابه‌جایی مرسوله‌های پستی تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.
کد خبر : 639724
غضنفری



به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، حسین غضنفری در آیین افتتاح بزرگ‌ترین سورتینگ هوشمند پستی کشور که پیش از ظهر امروز در ساختمان شرکت ملی پست برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از سورتینگ اقدامی مهم در جهت هوشمندسازی خدمات پستی است.


وی افزود: در چند سال گذشته اقدامات زیادی برای هوشمندسازی پست انجام شده است. هوشمندسازی یعنی تمامی خدمات به صورت یکپارچه ارائه شود و مزیت استفاده از فناوری‌های هوشمند در سرویس‌های پستی کاهش هزینه جابه‌جایی مرسوله است.


معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست بیان کرد: بخش زیادی از هزینه‌های پستی مربوط به توزیع مرسوله‌ها است که با یکپارچه‌سازی این هزینه که اکنون در حدود ۴۱ درصد کل هزینه‌های شبکه پستی است تا حد چشمگیری کاهش می‌یابد.


غضنفری عنوان کرد: دیگر مزیت هوشمندسازی امکان ردیابی لحظه‌ای مرسوله است. در سیستم هوشمند پستی دریافت کننده می‌تواند در هر لحظه مرسوله خود را ردیابی و حتی آدرس محل تحویل بسته پستی را تغییر دهد.


وی خاطرنشان کرد: در هوشمندسازی شبکه پستی به دو لایه زیرساخت و... تقسیم می‌شود. در لایه زیرساخت استفاده از سورتینگ گام اول هوشمندسازی است. دیتا در این سیستم به صورت دقیق دسته‌بندی شده و در نتیجه سرعت شناسایی هر مرسوله افزایش می‌یابد. نکته مهم دیگه در این سیستم مدیریت بارانداز است. راه‌حل رفع مشکل به‌کارگیری از وسایل نقلیه‌ای نظیر موتور سیکلت و دوچرخه است.


معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ادامه داد: در سیستم سورتینگ هوشمند پستی کشور از کد پستی استفاده گسترده‌ای شده و پستچی با دقت بالا مرسوله را به‌دست دریافت کننده می‌رساند.


انتهای پیام/۴۱۴۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته