دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1393 - 15:15
برای تشویق شهروندان آمریکایی به مصرف برق خورشیدی

گوگل 300 میلیون دلار در پروژه انرژی سبز «شهر خورشیدی» سرمایه‌گذاری می‌کند

گوگل به منظور تشویق شهروندان آمریکایی به مصرف انرژی سبز، در پروژه سولارسیتی که بزرگترین تامین‌کننده انرژی خورشیدی است، 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.
کد خبر : 6396

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از Mashable، گوگل 300 میلیون دلار در پروژه 750 میلیون دلاری شهر خورشیدی (SolarCity) سرمایه‌گذاری می‌کند. Mashable- گوگل با مشارکت در این پروژه قصد ترغیب مهندسان و مسئولان شهری به توسعه انرژی خورشیدی در ایالات متحده آمریکا را دارد.


بنیاد سولار سیتی روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که هزینه‌های تولید و نصب پنل های خورشیدی را متقبل خواهد کرد تا خانوارهای آمریکایی نیاز به پرداخت هزینه‌ای برای نصب پنل‌های خورشیدی نداشته باشند و در نهایت به مصرف انژی سبز علاقه‌مند شوند.


بنیاد سولارسیتی که بزرگترین تامین‌کننده انرژی خورشیدی به شمار می‌آید، ادعا می‌کند که هزینه نهایی تمام‌شده برای پیاده‌سازی این پروژه کمتر از یک شرکت معمولی خواهد شد. اما با این حال، انرژی خورشیدی هنوز در حال پیدا کردن جایگاه خود در بخش تامین انرژی شهروندان است.


معمولا هزینه نصب و راه‌اندازی انرژی خورشیدی هزینه هنگفتی را در پی دارد تا حدی که ممکن است حتی به 20 هزار دلار نیز برسد. اما با هزینه‌ای که بنیاد سولارسیتی متقبل شده است، خانوارهای واجد شرایط فقط باید هزینه برق مصرفی خود را بپردازند یا ماهانه مبلغی را برای اجاره پنل‌های کرایه‌ای پرداخت کنند. در واقع، قبضی که سولار سیتی برای شهروندان تعیین خواهد کرد، شبیه به قبض‌های برق معمولی خواهد بود.


نیروگاه‌های برق به طور معمول تمهیداتی می ‌اندیشند که هزینه‌ ساخت و تعمیر شبکه‌ خود را روی صورت حساب ‌های مشترکان اعمال کنند؛ بنیاد سولار سیتی نیز همین روش را پی می‌گیرد. طبق اعلام سولار سیتی، بزرگترین مزیت روش تولید انرژی این شرکت، پاک و ارزان بودن آن است.


گوگل قبلا هم با سولارسیتی همکاری کرده بود و در سال ۲۰۱۱ نیز سرمایه‌گذاری مشابهی برای تشویق خانه‌‌های مسکونی به استفاده از انرژی خورشیدی انجام داده است.


سولارسیتی در ۱۴ ایالت آمریکا و همچنین واشنگتن، آماده‌ ارائه‌ خدمات به دوستداران محیط زیست و کسانی است که علاقه دارند انرژی پاک و ارزان استفاده کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته