دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون فناوری وزیر علوم در دیدار با برگزارکنندگان جشنواره اندیشمندان جوان:

وزارت علوم از مشارکت خیّرین در بخش فناوری حمایت می‌کند

خیرالدین گفت: وزارت علوم از مشارکت خیّرین در بخش فناوری حمایت می‌کند و معاونت فناوری و نوآوری در حال ایجاد سازوکارهای لازم برای توسعه مشارکت خیرین آموزش عالی در این حوزه است.
کد خبر : 639508
نشست وزارت علوم



به گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، برگزارکنندگان جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یک نشست مشترک به بحث و گفت‌وگو پرداختند.


در این نشست علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به حاضرین، ظرفیت‌های موجود در حوزه فناوری و نوآوری را تشریح کردند. وی خیرین را از اجزای مهم و تأثیرگذار زیست‌بوم نوآوری و فناوری دانسته و بر عزم وزارت علوم برای دعوت از حامیان نوآوری به منظور توسعه و ارتقای این زیست بوم خبر داد.


معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به فرآیندهای ایجاد، رشد و توسعه نوآوری در کشور خواهان اثرگذاری بیشتر خیرین در این بخش شد و از آمادگی وزارت علوم برای همکاری و ایجاد سازوکار لازم در این خصوص خبر داد.


وی با اشاره به اینکه خیرین این حوزه به عنوان سرمایه گذاران خطر پذیر می‌توانند در ایجاد فناوری و به کارگیری نوآوری‌های آن در صنعت مشارکت نمایند، بر امکان بازگشت پذیری سرمایه به چرخه حمایت و کمک به افزایش اشتغال تخصصی و رفع نیازهای صنایع از این طریق تاکید کرد.


خیرالدین در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی دانش‌بنیان معاونت فناوری و نوآوری از طراحی دستیار فناوری در پارک‌های علم و فناوری خبر داد و از ابراهیم جمیلی درخواست کرد که حمایت از این افراد را در دستور کار برنامه‌های بنیاد نیکوکاری جمیلی قرار دهد.


ابراهیم جمیلی از آمادگی خیرین برای مشارکت در حوزه فناوری و نوآوری، به‌منظور کاهش ریسک نوآوری خبر داد و از جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به عنوان الگویی برای مشارکت خیرین در برگزاری رویدادهای این حوزه یاد کرد. علی خیرالدین نیز آمادگی این معاونت در راستای تعامل، همکاری و اطلاع‌رسانی با جشنواره را اعلام کرد.


در این نشست عوامل برگزاری جشنواره اندیشمندان جوان، ابعاد و اهداف جشنواره و تجربیات اندوخته شده در این حوزه را تشریح و برنامه‌های آتی برای برگزاری این جشنواره در سال‌های بعد را شرح دادند.


بر اساس این گزارش، بنیاد نیکوکاری جمیلی به عنوان حامی اصلی و مدیر برگزار کننده و حامی مالی این رویداد است که تا کنون پنج رویداد در سطح ملی برگزار کرده و از برنامه‌های آینده این رویداد، دعوت به مشارکت نخبگان علمی در سطوح بین‌المللی است.


جمیلی، رئیس شورای سیاست‌گذاری برگزاری جشنواره از آمادگی خیرین برای مشارکت بیشتر در حوزه فناوری و نوآوری، به‌ویژه به عنوان سرمایه‌گذاران فرشته به‌منظور کاهش ریسک نوآوری خبر داد و از جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان به عنوان الگویی برای مشارکت خیرین در برگزاری رویدادهای این حوزه یاد کرد.


در ادامه، امید رضایی‌فر، مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری، برنامه‌های این دفتر به منظور تشویق و تکریم خیرین حامی علم و فناوری را تشریح کرد. وی با اشاره به جلسات برگزار شده و مذاکرات انجام شده با نهادها و سازمان‌های مرتبط به‌منظور دسترسی به شبکه خیرین کشور و ترویج حمایت از حوزه نوآوری، آمادگی حمایت‌های مقتضی از رویدادها و پروژه‌های خیّرمحور را اعلام کرد.


گفتنی است، توافق برای ادامه جلسات تخصصی با دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری به منظور هم اندیشی به‌منظور نحوه تعامل و همکاری در برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان و نمونه‌های مشابه آن و همچنین ایجاد سازوکار لازم به‌منظور مداخله مؤثر خیرین در نظام ملی نوآوری از تصمیمات این جلسه بود.


انتهای پیام/۱۰۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته