دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1400 - 17:44
خسرویان در دیدار با مسئولین کانون‌های استانی:

اندیشه‌سازی رسالت استادان بسیجی است

سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: استادان بسیجی به عنوان ذخایر استراتژیک فکری در خط مقدم نبرد اندیشه‌ای هستند و رسالت‌شان تئوری‌پردازی و اندیشه‌سازی است.
کد خبر : 639078
عرفان خسرویان



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، امروز مسئولین کانون‌های استانی با حضور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، در سالن جلسات دفتر ریاست با سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، دیدار و گفت‎‌وگو کردند. محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و محمدرضا جلیلی، مسئول بسیج اساتید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در این جلسه حضور داشتند.


مردانی، مسئول بسیج اساتید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، نخبگان بسیجی را مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان موتور پیشران کشور در مسیر تحقق دولت اسلامی معرفی کرد و با اشاره به ظرفیت قابل‌اتکا بسیج اساتید، بهره‌مندی از این ظرفیت را در بحث اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مؤثر دانست.


وی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای را در شرایط کرونا یاریگر جامعه خواند و گفت: با سرلوحه قرار دادن شعار «ما می‌توانیم» و استمرار نگاه انقلابی و جهادی، نهضت بزرگ دینی محقق خواهد شد.


خسرویان، سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بیان کرد: دانشگاه متشکل از دو رکن اساسی دانشجو و استاد است و استادان ما باید در گفتار، رفتار و عملکرد خود مروج ارزش‌های والای نظام و امیدآفرین باشند و در دانشجویان انگیزه و نشاط و شوق کارآفرینی ایجاد کنند. ما نیاز به استادانی داریم که هر کدام در رشته و تخصص خود بکوشند و انعکاس‌دهنده اندیشه‌های موجود در منظومه انقلاب باشند.


سرپرست دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب که فرموده‌اند «بنده در دفاع از جامعه نخبگان و از حرکت علمی کشور تا نفس دارم ذره‌ای کوتاه نخواهم آمد» خاطرنشان کرد: استادان بسیجی به عنوان ذخایر استراتژیک فکری در خط مقدم نبرد اندیشه‌ای هستند و رسالت‌شان تئوری‌پردازی و اندیشه‌سازی است.


وی نقش کانون‌های بسیج را در تولید فکر و ترویج مبانی انقلاب برجسته خواند و ادامه داد: دانشگاه‌ها می‌توانند با تشکیل اتاق‌های فکر برای حوزه‌های مختلف و جذب ایده‌های ناب به کانونی برای حل مسئله تبدیل شوند.


مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با ادی احترام به امام خمینی(ره)، از ایشان به عنوان معمار کبیر انقلاب و بت‌شکن دوران یاد کرد و گفت: در شرایطی که مستکبرین شرق و غرب بر عالم حاکم بودند، مردی از سلاله حضرت زهرای مرضیه (س) هم بت استبداد و هم بت استکبار را درهم شکست و با شعار و اعتقاد به لاشرقیه و لاغربیه، حرکت نوینی را رقم زد و ایران اسلامی را بنا نهاد و به عنوان احیاگر اسلام ناب در قرن به جهان معرفی شد.


وی با اشاره به دشمنی پیاپی مخالفان انقلاب در چهار دهه گذشته خاطرنشان کرد: معاندین و منافقین به انحای مختلف در این چهار دهه کوشیدند تا سد راه درخشش اسلام و ایران انقلابی باشند و داعش آخرین توطئه‌ای بود که با شکست مواجه شد؛ زیرا دشمنان هرگز تصور نمی‌کردند قدرتی به نام ایران اسلامی و انقلابی با این عظمت در جهان تشیع و در منطقه شکل گیرد. ما باید بکوشیم زمینه‌ساز حکومت ولی‌عصر (عج) باشیم.


رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با ادای احترام به نام و خاطره سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز انقلاب اسلامی به اعتبار سرداران رشید و شهدای عزیز، فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران در جبهه مقاومتی به بزرگی کشورهای اسلامی پیش رفته و مدافعان حرم عرصه را بر دشمنان تنگ کرده‌اند و اقتدار ایران را به رخ کشانده‌اند.


مردانی، به تأسی از نظر رهبری در مورد «علم نافع» و دانشی که به تولید نظم، عدالت، فرهنگ، ثروت و قدرت بیانجامد، تصریح کرد: مدیریت فضای علمی کشور نباید تنها به ساماندهی پایان‌نامه‌ها یا کارورزی‌ها معطوف شود. بلکه تولید علم می‌بایست ناظر به نیاز کشور گردد.


وی در ادامه گفت: امروز در جامعه عدالت آموزشی برقرار شده اما این عدالت مبتنی بر زیرساخت‌های کشور نبوده است. در بسیاری از شاخه‌ها و حوزه‌ها سرعت پیشرفت علم داشته‌ایم، اما این سرعت باعث تحول متناظری در صنعت کشور و تحقق انتظار مردم و رهبری نشده است.


رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نقش دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای را بسیار پررنگ معرفی و اظهار کرد: عمل‌گرایی در نام دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای منعکس است. کارکرد این دانشگاه در راستای تولید و اشتغال می‌بایست با دقت پیاده شود و نتیجه فعالیت‌ها و برنامه‌ها در زندگی مردم و جوانان و در عرصه‌های گوناگون صنعت، اقتصاد، کشاورزی، فرهنگی و اجتماعی نمود یابد.


وی افزود: باید از خود پرسید چرا در صنعت لوازم خانگی و خودرو که از نیازهای اولیه مردم محسوب می‌شود تا این اندازه عقب هستیم، درحالی‌که توانسته‌ایم در حوزه پهباد و موشک و ناوگان و غیره به پیشرفت‌‎های چشمگیری دست یابیم.


مردانی با تأکید بر مدیریت مسئله‌محور در کشور به عنوان راه‌حل برون‌رفت از مشکلات موجود، افزایش روحیه خودباوری در مدیران را ضروری عنوان کرد و افزود: ما وظیفه داریم با نقش‌آفرینی عمومی خود از راه تبیین دستاوردهای انقلاب، در مسیر تربیت نسل جوان انقلابی برای آینده کشور بکوشیم و به نقش‎‌آفرینی تخصصی خویش نیز توجه کنیم.


انتهای پیام/۱۰۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته