دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1393 - 15:08

مادر نابینا به کمک عینک مخصوص برای نخستین بار فرزند خود را دید

یک مادر نابینا با استفاده از یک عینک مخصوص که esight نام دارد، توانست برای نخستین بار فرزند تازه به دنیا آمده‌اش را ببیند.
کد خبر : 639

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از ABCNews، زنی که از 11 سال پیش به دلیل بیماری دژنراسیون ماکولا، بینایی خود را از دست داده بود، به واسطه یک عینک فوق پیشرفته توانست برای نخستین بار کودک خود را ببیند.


دژنراسیون ماکولا یا تباهی لکه زرد، شایع‌ترین علت کوری در افراد مسن است. در این بیماری ماکولا یا لکه زرد تخریب می‌شود. ماکولا قسمت حساس به نور شبکیه و مسئول دید مستقیم و واضح است که برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی لازم است.


این زن کانادایی، تا حدودی دید محیطی دارد اما بخش بزرگی از دید وی به دلیل بیماری از بین رفته است و قادر به دیدن جزئیات نیست. وی بعد از گذشت چند ساعت از به دنیا آمدنش پسرش در بیمارستان، این عینک را به چشم زد و توانست فرزندش را به غیر از در آغوش گرفتن، ببیند.







این عینک بیش از 10 هزار یورو قیمت دارد و از یک دوربین ویدئویی برای ثبت تصاویر استفاده می‌کند و سپس تصاویر را از نظر رنگ و قدرت تفکیک تقویت کرده و روی صفحه‌نمایش جلوی چشم‌های کاربر به نمایش می‌گذارد. این عینک eSight نام دارد.


گفتنی است که از میان جمعیت نابینای آمریکای شمالی، فقط 140 نفر از این عینک استفاده می‌کنند.


انتهای پیام/


مترجم: نسترن صائبی




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب