دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1394 - 13:25

رباتی که در یک ثانیه مکعب روبیک حل می‌کند + ویدئو

دو مهندس نرم‌افزار آمریکایی ماشینی را طراحی کرده‌اند که به طور خنده‌آوری چالش حل مکعب روبیک را چنان سریع و راحت انجام می‌دهد که گویا با اسباب‌بازی بازی می‌کند.
کد خبر : 63521

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل ازVentureBeat ، این دو مهندس ربات را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که در عرض چند ثانیه مکعب روبیک را حل می‌کند. این محققان در حال انجام مراحل ثبت رکورد گینس برای ربات‌شان هستند. بهترین رکوردی که تاکنون توسط ربات‌ها ثبت شده 3/253 ثانیه و رکورد انسان متعلق به لوکاس اتر 4/904 ثانیه است.


اما در ویدئویی که منتشر شده، این ربات مکعب روبیک را در شرایط مختلف مکعب در 1/196، 1/152 و 1/047 و در نهایت در 1/019 ثانیه حل می‌کند. محقان در آزمایش‌های مختلف متوجه شدند که این ربات مکعب روبیک را بین یک تا 1/2 ثانیه حل می‌کند.


این ربات از موتورهای پله‌سازی، قاب‌های چاپ شده توسط پرینتر سه‌بعدی و چهار وب‌کم، که به یک کامپیوتر دسکتاپ وصل می‌شوند، درست شده است. این ربات که خودش هم شبیه مکعب است، وضعیت روبیک را اسکن می‌کند و اطلاعات را به الگوریتم حل مکعب روبیک «کاسیمبا» منتقل می‌کند تا بتواند با کمترین حرکات مکعب را حل کند.


مترجم: نسترن صائبی



دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته