دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1400 - 14:19
همایش علمی - پژوهشی مکتب حاج قاسم، دانشگاه و رسانه؛

مجاهدپروری در گام دوم انقلاب با تأسی به رویکرد حاج قاسم ممکن است

ارائه‌دهندگان پایان‌نامه پیرامون سردار سلیمانی، ویژگی‌های برجسته ایشان را از منظر علم و پژوهش موردتوجه قرار دادند و بر ضرورت مجاهدپروری با الگو گرفتن از حاج قاسم تأکید کردند.
کد خبر : 631678
همایش حاج قاسم



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بهمن پرواز از ارائه‌کنندگان پایان‌نامه با موضوع الگوی تعامل با اهل سنت اظهار کرد: شهید سلیمانی وحدت را در جامعه و اقوام استحکام بخشید و این شهید محبوب موردقبول همگان بودند و جای ایشان کاملاً خالی است.


وی با بیان اینکه باید مباحث و نظریات سردار شهید سلیمانی به‌عنوان خط‌مشی در زمینه تربیت ترویج داده شود، یادآور شد: شجاعت، رأفت و مهربانی، قاطعیت در برابر دشمنان و در محضر خدا بودن از ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی بود.


مجاهدپروری با تأسی به رویکرد حاج قاسم ممکن است


در ادامه روز پایانی همایش علمی و پژوهشی مکتب حاج قاسم؛ دانشگاه و رسانه فرزانه حاج محمدی فرزند شهید و ارائه‌کننده مقاله اظهار کرد: تأثیر آموزش مفهوم اقتدار با نوجوانی از مهم‌ترین مراحل رشد است و توجه به نقش آن اهمیت موضوع را دوچندان می‌کند.


وی افزود: با توجه به جایگاه شهید سلیمانی در راه مبارزه با دشمن و تأثیر ایشان در جبهه مقاومت و تحولات منطقه، به این موضوع پرداختیم و تربیت دانش آموزان برای اینکه بتوانند مجاهدان در اهداف گام دوم انقلاب باشند و به وظایف خود عمل کنند بسیار مهم است که از هم‌اکنون تربیت شوند و بر این اساس شهید سلیمانی یک مکتب، راه و مدرسه درس‌آموز است که باید از ایشان الگوبرداری کنیم.


آموزش شاخصه‌های مدیریتی به مدیران و دانشجویان


در ادامه ارائه مقاله، فاطمه شریفی دانشجوی رشته مدیریت آموزش از واحد رفسنجان با موضوع بررسی و مقایسه شاخص‌ها و ویژگی‌های مدیران موفق با ویژگی‌های مدیریتی موفق شهید سلیمانی گفت: باید شاخصه‌های مدیریتی شهید را به مدیران، دانش جویان و دانش آموزان، آموزش دهیم.


وی افزود: شهادت‌طلبی، استکبارستیزی و گوش به فرمان‌های مقام معظم رهبری، از ویژگی‌های این شهید عزیزمان است که حاج قاسم به‌صورت همزمان توانایی مدیریتی نیروهای مردمی، جبهه مقاومت و حوزه‌های مختلف را داشتند. مدیران ما همچون شهید سلیمانی باید استکبارستیز باشند و از خودنمایی در مقابل رسانه‌ها پرهیزکرده و در مقابل مردم سر تعظیم برآورند.


جهانی‌سازی چهره معنوی شهید سلیمانی


در ادامه سمیه خواجه حسینی دانشجوی مقطع کارشناسی روانشناسی عمومی در موردبررسی تطبیقی شاخص‌های انسان خودشکوفایی با ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی گفت: باید چهره معنوی شهید سلیمانی را جهانی‌سازی و موردمطالعه قرار دهیم.


وی افزود: باید شاخص‌های خود شکوفایی شهید سلیمانی موردتوجه قرار گیرد تا همگان ضمن آشنایی با ویژگی‌های شهید سلیمانی از این شاخص‌ها در راستای رشد و تکامل بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/۴۱۰۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته