دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1400 - 15:45
در بیانیه بسیج کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شد؛

نهم دی‌ماه، تجلی بصیرت الهی در دل‌های امت بود

در بیانیه بسیج کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمده است: به لطف پروردگار نهم دی ماه تجلی بصیرت الهی در دل‌های امت بود. این روز، نماد عزت و اعتقاد و فهم ملتی است که برای حفظ و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده‌اند.
کد خبر : 631426
9 دی



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، به مناسبت نهم دی‌ماه بیانیه‌ای به بسیج کارکنانوزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شد که متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:


بسم الله الرحمن الرحیم


«وَاتَّقوا فِتنَةً لا تُصیبَنَّ الَّذینَ ظَلَموا مِنکُم خاصَّةً ۖ وَاعلَموا أَنَّ اللَّهَ شَدیدُ العِقابِ»


یوم الله نهم دی ماه یک حماسه ماندگار و تاریخ‌ساز دیگر در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران است. این روز بزرگ به عنوان روز میثاق ملت با امامت و ولایت است. امسال این یوم الله با ایام سوگواری حضرت زهرا (سلام الله علیها) تقارن پیدا کرده است که آن را فرصتی برای فاطمی‌تر شدن این حماسه می‌دانیم و ارج می‌نهیم.


یوم الله نهم دی، روز خروش اعتقادی ملت شهید پرور ایران است که آنی و کمتر از آنی به فرصت‌طلبان و افراد ضد انقلاب و معاند، مجال خودنمایی نمی‌دهد. یوم الله نهم دی الهام گرفته شده از فرهنگ غدیر و عاشورا است. فرهنگی که ملت عاشورایی با حمایت از نظام انقلاب و رهبری مصادیق آن را ترویج و اشاعه می‌دهند و هر ساله با شکوه‌تر و عظیم‌تر از سال قبل آن را برگزار می‌کنند.


بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در واقع این «بصیرت» است که قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم را از دل تاریخ بیرون می‌کشد و آن را به حماسه ۹ دی ۱۳۸۸ پیوند می‌زند؛ اولی عامل شتابزای انقلاب و دومی ضامن حفظ و بقای آن است. نهم دی با دهم دی فرقی ندارد؛ این مردم هستند که ناگهان با یک حرکت که برخاسته از همان عواملی است که نوزدهم دیِ قم را تشکیل داد؛ روز نهم دی را هم متمایز می‌کنند، یعنی برخاسته از بصیرت، دشمن‌شناسی، وقت‌شناسی و حضور در عرصه مجاهدانه است.


تمایز نهم دی ماه از دیگر روزها و تبدیل شدن از یک روز عادی به روزی خاص که یوم‌الله نام نهاده شد، به جهت دیانت، بیداری، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری مردم بود. به لطف پروردگار نهم دی ماه تجلی بصیرت الهی در دل‌های امت بود. این روز، نماد عزت و اعتقاد و فهم ملتی است که برای حفظ و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده‌اند.


بزرگداشت این روز نشان از مشروعیت سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش را شاد می‌کند. ما بسیجیان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن گرامیداشت این یوم الله، امیدواریم پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر ساله در سالروز نهم دی ماه استوارتر شود تا به لطف پروردگار، توفیق، رحمت و فضل الهی شامل حال ملت شریف ایران اسلامی شود.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته