تهران جلوهگاه توانمندی شرکتهای دانشبنیان و خلاق شد
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طی تعامل چندجانبه میان این ستاد و سازمان زیباسازی شهرداری تهران و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همزمان با آغاز هفته پژوهش به منظور ترویج فرهنگ و باور توانستن، بیش از ۲۰۰ عرشه و ۵۰۰ پرتابل میزبان ۱۰۰ طرح از دستاوردها و توانمندیهای علمی، پژوهشی و محصولات دانشبنیان و خلاق «ایرانساخت» کشورمان شده است.
پرویز کرمی سخنگوی معاونت علمی و فناوری ضمن تشریح برنامههای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ترویج و فرهنگسازی محصولات دانشبنیان و خلاق ایرانساخت گفـت: یکی از اولویتهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از فرهنگسازی و آشنایی جامعه با توانمندی بیش از ۶ هزار شرکت دانشبنیان و هزار و ۴۰۰ شرکت خلاق است و در همین راستا همزمان با هفته پژوهش بخش کوچکی از این دستاوردها در معرض دید شهروندان تهران قرار گرفت.
سخنگوی معاونت علمی و فناوری و دبیر ستاد فناوریهای نرم و توسعه صنایع خلاق، با بیان اینکه تهران نمایانگر توانمندی شرکتهای دانشبنیان و خلاق شده است، از برنامه ها و همکاری مشترک این ستاد با سازمان زیباسازی شهر تهران برای معرفی دستاوردهای هایتک دانش بنیان ایران ساخت گفت و افزود: همزمان با هفته پژوهش و فناوری، دستاوردهای فناورانه شرکتهای دانشبنیان و خلاق روی بیش از ۷۰۰ فضای تبلیغات محیطی معرفی میشود تا جامعه با توانمندی های زیست بوم فناوری و نوآوری آشنا شود و از ظرفیتهای خارقالعاده محصولات ایرانساخت آگاهی پیدا کند.
کرمی با اشاره به قرار گرفتن دستاوردهای ایرانساخت در معرض دید عموم جامعه و در کلانشهر تهران همزمان با برگزاری نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرانساخت ادامه داد: این دستاوردها شامل محصولات هایتک دانشبنیان و خلاق، طرح های کلان ملی فناوری و پروژههای فناورانه تجاریسازی شده و صادراتی ایران ساخت است که نیازی از کشور و جامعه را برطرف کرده و ایران را در مسیر اعتلا و توانمندی پیش بردهاند. این محصولات حوزههای گوناگونی اعم از فناوریهای راهبردی، فناوریهای همگرا، لیزر، فوتونیک، رباتیک، حمل و نقل پیشرفته، تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و سایر حوزههای فناورانه را در برمیگیرد.
مشاور معاون علمی و فناوری رئیسجمهوری، با اشاره به نقش این کسبوکارها در تولید ناخالص داخلی، اشتغال و توسعه پایدار کشور گفت: زیستبوم نوآوری و فناوری کشور روز به روز گستردهتر میشود و نقش حمایتهای ترویجی، تبلیغی و تسهیلگری در رشد و رونق این زیستبوم اثرگذاری بالایی دارد. بر همین اساس، در کنار حمایت از توسعه محصول، تجاریسازی و صادرات، حمایت از معرفی، فرهنگسازی و ترغیب جامعه به حمایت از محصولات و خدمات ایرانساخت یکی از مهمترین اولویتهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شمار میرود.
سخنگوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از توانمندی و شایستگی زیستبوم فناوری و نوآوری کشورمان در راستای رفع مهمترین نیازهای کشور و معرفی ایران مقتدر و فناور گفت و ادامه داد: در همین راستا و در اجرای برنامههای دولت سیزدهم در زمینه حضور در بازارهای بینالمللی و معرفی محصولات دانشبنیان به بازارهای هدف صادراتی در دستور کار معاونت علمی و فناوری است اما شناخت جامعه از توانمندیهای این زیستبوم، باور به توانستن و تولید محصولات دانشبنیان و خلاق، از ضرورتهایی است که جایگاه این شرکتها را دوصدچندان ارتقا میبخشد و این برنامه اخیر در این منظومه پیگیری و اقدام شد. کرمی در ادامه به همراهی و حمایت ویژه شهردار تهران و مدیران سازمان زیباسازی شهر تهران اشاره و از تلاش آنها قدردانی کرد.
معرفی محصولات ایرانساخت در ۷۰۰ سازه تبلیغاتی
رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز با بیان اینکه ۱۰۰ طرح فرهنگی از دستاوردهای و توانمندیهای علمی، پژوهشی و فناوری کشور با عنوان ایران ساخت در سطح شهر تهران اکران شده است، گفت: با همکاری و مشارکت بین سازمان زیباسازی شهر تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری احصاء و به منظور گرامیداشت این هفته و معرفی پیشرفتها و موفقیتهای دانشمندان و اندیشمندان کشورمان روی بیش از ۷۰۰ سازه تبلیغاتی اکران شد. قرار دادن این ظرفیتها و دستاوردها در معرض دید شهروندان، میتواند روحیه خودباوری و غرور ملی هموطنانمان را تقویت کند.
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، دستاوردهایی در حوزه هوش مصنوعی، پزشکی، فناوری اطلاعات، فناوری نظامی و .. مانند جراحی روباتیک سینا، ر.بات دستیار پزشک، ر.بات بازو، جراح هوشمند، بازرسی هوشمند، واکسن برکت، بند ناف رویان، پت حیوانات، واکسن آنفلوآنزا، ونتیلاتور، هواپیمای دونفره، همو دیالیز، میکروسکوپ، نای مصنوعی، رگ مصنوعی، میکروسیتی، جنگنده کوثر، بالگرد هما، ناو جماران، پنجه کربنی، بالگرد صبا، لیزر صنعتی، پرنده عمود پرواز، تبلت نابینایان، مترو، کیت کرونا، شتابدهنده پزشکی، سورنا، پروتز عصبی و .. از مواردی بودند که در این هفته روی سازه های تبلیغات محیطی اکران شده است.
انتهای پیام/۴۰۲۱
انتهای پیام/