دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1400 - 10:37
هفته پژوهش(۸)/ بهشتی مطرح کرد؛

اختصاص حمایت ۵۰ درصدی به محصولات فناورانه جدید

سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: محصولات فناورانه‌ای که برای اولین بار در نمایشگاه حضور دارند از ۵۰ درصد حمایت برخوردارند.
کد خبر : 627948
بهشتی

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، محمدحسین بهشتی در افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار و نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت که پیش از ظهر امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، بیان کرد: مدل اقتصادی نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت رفع نیاز دانشگاه‌ها با استفاده از محصولات ایران ساخت است. شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی محصولات فناورانه توسعه داده و به نمایش می‌گذراند، مشتریان این محصولات نیز مراکز پژوهشی و دانشگاه‌هاست. معاونت علمی نیز حامی این جریان است.


وی افزود: این نمایشگاه سه هدف اصلی را دنبال می‌کند که شامل تجهیز مراکز علمی و دانشگاهی، ارتقای توان داخلی و ایجاد برند برای حضور در سطح بین‌المللی است. نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت طی هشت دوره قبلی هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان فروش قطعی داشته است.


رئیس نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت با اشاره به این سطح حمایت از هر محصول به سطح فناوری آن بستگی دارد، مطرح کرد: محصولات سطح یک ۴۰ درصد و محصولات سطح یک که برای اولین بار در نمایشگاه حضور دارند ۵۰ درصد حمایت می‌شوند. سطح حمایت محصولات سطح دو ۲۵ درصد و محصولات سطح سه ۱۰ درصد است. آزمایشگاه‌های عضو شبکه راهبردی آزمایشگاه معاونت علمی نیز می‌توانند از ۱۰ درصد حمیت بیشتر استفاده کنند.


بهشتی مطرح کرد: نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از سال ۹۲ شروع به کار کرده و حدود ۳۵۰ شرکت در هر دوره شرکت کرده و ۹ هزار محصول اصلی در این نمایشگاه‌ها عرضه کرده‌اند. میزان فروش قطعی این نمایشگاه در سال ۹۷ حدود ۱۲۳ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۸ به ۳۲۰ میلیارد تومان رسیده است. برآورد می‌شود فروش قطعی دوره نهم نیز مانند دوره هشتم باشد.


وی افزود: وزارت علوم تاکنون بیش‌ترین میزان خرید از این نمایشگاه را داشته که برابر ۵۳۳ میلیارد تومان است. وزارت بهداشت نیز ۲۹۰ میلیارد تومان خرید داشته است. سهم حمایت معاونت‌ علمی از این خریدها برای وزارت علوم ۳۲ درصد و برای وزارت بهداشت ۴۲ درصد بوده است. در نمایشگاه نهم ۵۵۳ شرکت و ۱۰ هزار ۵۴۳ محصول ثبت‌نام کرده، ۴۳۰ شرکت که ۹ هزار ۳۹۳ محصول تایید شدند. به طور کلی ۹ هزار و ۵۰ محصول ارائه شده که ۱۵ مورد آن برای اولین بار رونمایی می‌شوند.
انتهای پیام/۴۰۲۱


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته