دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1393 - 09:23
رئیس دفتر ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با آنا:

دانشگاه آزاد انگیزه پژوهش را به آموزش عالی کشور تزریق می‌کند

رئیس دفتر ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیات موسس شاخص‌های فرهنگی آینده دانشگاه را ترسیم کرده و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی در چارچوب این برنامه‌های استراتژیک فرهنگی حرکت می‌کند.
کد خبر : 6226

یاسر هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره ملی شعر دانشجویی «ایران من» و طراحی پوستر دانشگاه آزاد اسلامی- آموزش، کار و فرهنگ، اظهار داشت: دکتر شمس رییس دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در جهت توسعه، هم راستا با اهداف دانشگاه و با انگیزه بالا خدمت می کند.


وی در ادامه با بیان اینکه بنده شاهد بودم که در جلسه هیات امنای تهران از وی به طور رسمی تقدیر و تشکر شد، خاطر نشان کرد: دکتر شمس اهداف و برنامه هایی را که سال قبل برای دانشگاه ترسیم کرده بودند را به خوبی عملیاتی کردند. جشنواره ملی شعر دانشجویی«ایران من» نیز نمونه مستند حرکت این واحد دانشگاهی در راستای اهداف دانشگاه است.


هاشمی با اشاره به گذر دانشگاه آزاد اسلامی از مرحله آموزش محور به پژوهش محور، تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تلاش دارد تا انگیزه تحقیق و پژوهش را به آموزش عالی کشور تزریق کند و همانند دانشگاه های معتبر دنیا که تعاریف جدید و تجربه های موفقی دارند، دانشگاه آزاد نیز برنامه منسجم و محکمی را ترسیم کرده است.


وی با تاکید بر اینکه دانشگاه برای رسیدن به مرحله تعالی و والا نیازمند رهیافت توسعه ای و همه جانبه است، افزود: خوشبختانه در جلسه اخیر هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد دکتر میرزاده بودجه سال 94 را ارائه کردند که در آن شاهد توسعه همه جانبه تمام ارکان دانشگاه از جمله پژوهش بودیم.


رئیس دفتر ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هیات امنای مرکزی با علاقه بودجه فرهنگی را تصویب کردند، تصریح کرد: با به وجود آمدن شرایط جدید در دانشگاه آزاد می توانیم به رشد مطلوبی برسیم. در گذشته همواره توجه به مسائل آموزشی بود اما امروزه با حضور دانشجویان در فضای عمومی روابط دانشجو و استاد مستحکم تر از قبل شده است. دانشجو باید با انگیزه وارد دانشگاه شود و ترسیم برنامه ها باید با رضایتمندی دانشجو باشد زیرا دانشجو برای دانشگاه اهمیت جدی دارد.


وی در ادامه تاکید کرد: باید زمینه سازی های لازم برای کشف استعدادهای نهفته دانشجویان فراهم شود. در حقیقت برنامه های فرهنگی گام موثری در رشد کیفی دانشگاه دارد.


هاشمی در ادامه یادآوری این نکته که با ایجاد انگیزه در دانشجویان زمینه عرضه آثار و دستاورد های آنان فراهم شود، گفت: دانشگاه در توسعه علمی و فرهنگی جامعه و کشورمان نقش به‌سزایی دارد.


رئیس دفتر ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به لزوم توسعه فرهنگی دانشگاه در چارچوب مصوبات هیات موسس و هیات امنا، خاطر نشان کرد: هیات موسس شاخص‌های فرهنگی آینده دانشگاه را ترسیم کرده و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی در چارچوب این برنامه های استراتژیک فرهنگی حرکت می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته